Във вторник генералният директор на Google Сергей Брин показа нов модел самоуправляващ се автомобил. Този път колата е изцяло конструирана за автоуправление вместо преработените стандартни модели, които използват в момента.
Новото возило е двуместно мини с изчистен дизайн не само в конвенционалния смисъл. Огледалата, воланът, педалите и всички останали части, необходими за управляването на автомобила, ги няма, оставяйки широко купе за пътниците.
Проектът на Google цели да създаде по-безопасни пътища, в които човешката грешка не е толкова рисков фактор. Основният проблем с това е, че за момента колите вдигат максимум 40 км/ч – адекватно за градско движение, но крайно непрактично за по-големи разстояния.
General Motors признава успехите на Google в автомобилния бранш. Марк Рюс, ръководител развитие на продукти за концерна, коментира, че "Всеки може да направи всичко с достатъчно време и пари. Ако го решат [от Google], могат да станат сериозно конкурентна заплаха". Въпреки това според него темповете, с които навлизат самоуправляващите се коли, ще са бавни. "Не очаквайте да видите автономен автомобил в града скоро", коментира служителят на GM.
Друг експерт в областта - Егил Жулиусен, анализатор за IHS Automotive, е на различно мнение. Според него до 2035 г. автомобилите на самоуправление ще достигнат 11.8 милиона, а до 2050 г. няма да останат коли с ръчно управление по пътищата. Google от своя страна започва скромно - компанията планира да пусне поне 100 свои тестови автомобила до края на годината.
Нишата за самоуправляващи се автомобили определено се разширява – Nissan, General Motors и други производители подготвят свои модели, а законодателствата вече започват да влизат в такт с новите технологии.