Facebook възприема нов подход към първия си интелигентен часовник, който компанията не е потвърдила публично, но в момента планира да дебютира следващото лято. Устройството ще разполага с дисплей с две камери, които могат да бъдат отделени от китката за заснемане на снимки и видеоклипове, които могат да се споделят в пакета от приложения на Facebook, включително Instagram.
Камерата отпред на дисплея на часовника ще съществува предимно за видеоразговори, докато 1080p камерата за автоматично фокусиране отзад може да се използва за заснемане на кадри, когато е отделена от рамката от неръждаема стомана на китката. Facebook работи с други компании, за да създаде аксесоари за закрепване на камерата към предмети, като например раници или колани.
Идеята е гигантът да насърчи собствениците на часовника да го използват по начини, по които сега се използват смартфоните. Това е част от плана на изпълнителния директор на Facebook Марк Зукърбърг за изграждане на повече потребителски устройства, които заобикалят Apple и Google - двете доминиращи създатели на платформи за мобилни телефони, които до голяма степен контролират способността на Facebook да достига до хората.
Планираното устройство е първият опит на Facebook да пусне хардуер специално за китката, отваряйки още една област на конкуренция с Apple в момент, когато двата технологични гиганта вече са в противоречие на други фронтове. Apple се позиционира агресивно като защитник на неприкосновеността на личния живот, като ограничава видовете данни, които приложения като Facebook могат да събират, докато Facebook от години страда от скандали по отношение на обработката на потребителски данни. Тази динамика може да създаде трудна битка за Facebook, за да убеди хората да купят предстоящия си конкурент на Apple Watch, особено след като планира да позиционира часовника и като фитнес устройство с пулсомер.
Facebook ще работи с най-добрите мобилни оператори в САЩ, за да поддържа LTE свързаност в часовника, което означава, че няма да е необходимо той да се свързва с телефон, за да работи. Часовникът ще се предлага в бяло, черно и златно, а Facebook се надява първоначално да продаде новата си джаджа в обем от шест цифри.
Снимка: The Verge
Виж още: Ако имате този iPhone, сърцето ви може да бъде изложено на риск