Има няколко причини, поради които не летим със свръхзвукови самолети, но най-простата от тях е топлината. Когато се лети със скорост над Mach 5 (в категорията попадат летателните апарати, достигащи скорост над 6000 и до 12 000 км/ч), изключително високите температури (около 1980 до 2980 градуса по Целзий) загряват металния корпус до опасни стойности. Как да предпазите превозно средство, когато и най-здравите керамични плочки не могат да се справят в тези условия? Екип от британски и китайски изследователи може би имат отговор. Те са проектирали керамично покритие с карбид, което е около 12 пъти по-ефективно от сегашната керамика, правейки свръхзвуковите полети по-реалистични.
Номерът е да се разчита на друга производствена техника, „реактивна топяща инфилтрация“, която да даде на покритието уникална структура, която е едновременно изключително здрава и устойчива на окисляване.
Проблемът е, че за да се премине към търговско използване на покритието, има да се извърви дълъг път, тъй като предстоят още много изпитания в реални условия. Ако всичко работи добре на практика, тези екстремни скорости биха били осъществими, без да се застрашава безопасността на пътниците, особено в дългосрочен план.