Както съобщихме – скоро трябваше да бъде сложен край на спекулациите около мистериозната транспортна система Hyperloop. Това време дойде. Елън Муск разкри концепцията, която ще може да изстрелва капсули, пълни с хора, през дълги тръби. Това ще става с 1,220 км/ч. Основната част от захранването ще идва от Слънцето. Лос Анджелис – Сан Франциско за 28 минути? Няма проблем. Разстоянието е 560 км. В момента отнема 6,4 часа с автомобил, а със самолет – 37 минути. Според Муск Hyperloop ще е най-подходящ за среден тип разстояние.

 

„Hyperloop е, по мое мнение, идеално решение за натоварената междуградска транспортна мрежа на разстояние около 1,500 км.“, споделя Муск. „Горе-долу около тази точка свръхбързият транспорт спира да бъде по-бърз и по-евтин.“

 

Какво ще прави Hyperloop. Много от предположенията се оказаха правилни – системата ще ускорява капсули, всяка с широчина около 2 метра, през тръби с ниско налягане. Капсулите няма да се движат на релси или колела, а на „възглавници“ от въздух. По този начин триенето ще бъде максимално намалено. „Много ще наподобява пътуване в самолет – пътниците ще усетят първоначалното ускорение, но след това движението ще е незабележимо“, допълва Муск.

 

Капсулите ще бъдат форсирани до почти свръхзвукова скорост от линейни електрически мотори - като тези в моделите Tesla. Основният източник на енергия ще бъдат слънчевите лъчи. Според милиардера има много голяма площ върху тръбите, която да бъде използвана за соларни панели. Много по-голяма, отколкото се предполага.

 

Муск предвижда Hyperloop като алтернатива на калифорнийския проект за високоскоростна влакова система, която ще струва около 70 млрд. долара. Той я смята за твърде скъпа, неефективна и бавна. Hyperloop линия, която свързва Лос Анджелис и Сан Франциско, ще струва около 6 млрд. долара и ще бъде много по-евтина за пътниците. Билетите за Hyperloop ще са с много по ниска цена в сравнение с тези за влак или самолет. А катастрофите в тази система: „Не е като да падне от небето или пък да дерайлира“, коментира Муск.

 

Основните разходи ще бъдат за тръбите, които, ако говорим за Калифорния, ще следват магистрала 5. Тъй като капсулите са конструирани да бъдат много леки, транспортната тръба ще бъде монтирана над земята с помощта на пилони. Това ще намали строителните разходи, ще намали и риска при земетресения. Препятствията ще бъдат по-малко. Системата ще бъде независима от метеорологичните условия и няма да нарушава спокойствието на хората, които живеят в близост до нея. 

 

Муск публикува днес своя „алфа дизайн“. Собственика на SpaceX се надява, че световната общност на изобретатели и инженери ще го коментират, обмислят и ще въведат подобрения. Ако някой хареса идеята, има таланта да я реализира – Hyperloop линия между Лос Анджелис и Сан Франциско може да бъде реалност в следващите 7 до 10 години.

 

Миналата седмица Муск обяви, че няй-вероятно няма да има време да се занимава с този проект, тъй като времето му е изцяло заето с Tesla и SpaceX. Днес той е на по-различно мнение – има интерес да построи умален демонстрационен модел на технологията, който да даде съобразно начало за развитие на концепцията. Това, най-вероятно, ще доведе до създаването на нова компания.

 

Ако някой друг създаде демо модел би било наистина страхотно, а аз се надявам някой да го направи“, казва Муск. „Ако това не стане или не става по правилния начин – тогава ще отделя време за Hyperloop.”

 

Муск добави, че много би се радвал ако проектът стане факт – независимо дали той ще има някакъв финансов резултат. „Ще бъде много яко да видим нова форма за предвижване“, коментира милиардерът. 

 

Можете да разгледате цялостния проект тук! Но внимавайте – очакват ви 57 страници.