Gallery "6122"
В изминалата интернет година имаше и провалени преговори, и такива, които приключиха благополучно. И в двата случая обаче се вдигаше доста шум. Макар и лишена от мегасделка, 2008 г. се оказа богата на по-малки сливания и поглъщания. В условията на икономическа криза големите имена в IT индустрията потърсиха възможности за консолидация с цел увеличаване на пазарните си дялове и диверсификация. От Microsoft, през Yahoo, та до Google, любопитни истории в сферата не липсваха.1. Офертата на Microsoft за Yahoo
На 31 януари Microsoft предложи 44,6 млрд. долара за Yahoo. Сделката щеше да даде на компанията позиция № 2 на интернет пазара.
Отказът бе получен 12 дни по-късно след поредица от срещи в Yahoo.
2. Заплахите продължават
На 5 април изпълнителният директор на Microsoft Стив Балмър обяви, че ако до три седмици от Yahoo не приемат офертата за 31 долара за акция, то тя ще бъде предложена директно на акционерите на компанията.
3. Представянето на App Engine
Бета-версията на Арр Engine бе пусната на 7 април.
4. От портал към социална мрежа
На 24 април компанията представи Open Strategy -план, целящ превръщането на портала в социална мрежа.
5. 500 млн. долара за Clearwire WiMax
Следващата голяма стъпка от страна на Google бе обявена на 7 май.
6. Рекламната сделка между Google и Yahoo
На 12 юни двете компании обявиха сделка, позволяваща технологиите Ad-Sense за търсене и AdSense за контент да се ползват от Yahoo.
7. Новият браузър Chrome
На 1 септември компанията пусна браузъра Chrome в опита си да се бори с надмощието на Internet Explorer на Microsoft.
8. Телефон за 199 долара
Google, T-Mobile и други техни партньори представят на 23 септември смартфон с плъзгаща се клавиатура, който се произвежда от тайванската НТС Corp и ще се разпространява от T-Mobile, американското звено на Deutsche Telekom. Дебютът бе на цена от 199 долара.
9. Голямото отлагане
Двете компании обявиха отлагане на широкс коментираната рекламна сделка помежду си. Реализацията на проекта ще се забави поне до края на годината, за да могат антимонополните органи на САЩ да анализират последствията от партньорството на основните конкуренти в интернет търсенето.
10. Microsoft назначи Ки Лу
Microsoft съобщи на 4 декември за назначаването на ветерана от Yahoo Ки Лу за ръководител на поделението за търсене и рекламни технологии. От своя страна пък Джери Янг, шефът на Yahoo, се видя принуден да напусне поста на СЕО поради недобри резултати на интернет компанията и ината, проявен спрямо Microsoft.
От в. Класа
Коментари (0)