Анкетата разкрива, че 65 на сто от навършилите пълнолетие не могат да живеят без достъп до интернет, а по-голям дял 71 на сто отговарят, че е значимо или дори много значимо за тях да имат устройства, чрез които да влизат в мрежата, като лаптопи, мини преносими компютри и мобилни интернет устройства, даващи им информация в реално време по важни теми, в т.ч. състоянието на икономиката. Повечето възрастни американци посочват интернет като ключов инструмент в днешната икономика, с оглед управлението на личните финанси, информираност за търговски отстъпки и най-добри оферти при пазаруване онлайн, а много от анкетираните определят достъпа до мрежата като незаменим в сравнение с други възможни дейности, като излизането по заведения, пазаруването на дрехи и ходенето на фитнес.
Ключови заключения от анкетата
Бихте ли предпочели интернет пред секса?: Според проучването почти половината от жените (46%) и 30% от мъжете по-скоро биха карали без секс в продължение на 2 седмици, отколкото да се откажат от влизането в интернет за същия период от време. За жените на възраст от 18 до 34 г. този дял е 49%, а за дамите във възрастовата група 35-44 г. процентът скача на 52. Около 39% от мъжете от 18 до 34 г. са с предпочитания към ползването на интернет пред сексуалното удоволствие.
Достъпът до интернет жизненоважен в съвременните икономически условия: Около 95% от пълнолетните американци смятат, че е много важно, важно или донякъде важно за хората да имат устройства, които им осигуряват достъп до интернет. Мнозинството (82 на сто) са съгласни, че устройствата с възможност за ползване на световната мрежа им помагат да бъдат информирани в реално време за състоянието на икономиката. А 87% твърдят, че достъпът до интернет дори им помага да спестяват средства. От тях: 84% са спестили пари, благодарение на това, че са имали възможност да сравняват цени онлайн и така да намират най-добрите оферти, още преди да са взели решението за покупка.
66% спестяват средства само заради това, че пазаруват в мрежата.
65% казват, че интернет им помага да намаляват разходите си, като им дава възможности за търсене на купони за отстъпки, отбив от цената или специални интернет промоции.
Няма нужда от ходене на фитнес, по-важно е да имаш интернет: Помолени да подредят по важност определени незадължителни, но приемани за нормални неща от личния живот, по скала от 1 (напълно заменими) до 5 (не мога да живея без това), анкетираните поставят на най-високо място от всички в списъка достъпа до интернет. Над 65 на сто от зрялото население на САЩ смята, че не може да живее без интернет. Ето и списък на някои други дейности, които се нареждат под интернет в класацията:
Абонамент за кабелна телевизия (39 на сто)
Ходене на ресторант (20 на сто)
Пазаруване на дрехи (18 на сто)
Карта за фитнес (10 на сто)
Интернет печели битката с телевизията: Мнозинството (61%) от пълнолетните жени по-скоро биха се отказали да гледат телевизия в продължение на две седмици, отколкото да спрат да влизат в интернет дори и само за седмица. Повече от половината американци (58%) мъже и жени взети заедно са единодушни в това си предпочитание. Много предавания и филми вече са достъпни и онлайн, а лаптопите с мощни, енергоспестяващи процесори правят гледането на телевизия възможно навсякъде и по всяко време, дори когато човек е на път.
67% от населението на САЩ на възраст между 18 и 34 г., 57% от хората във възрастовата група 35-44 г. и 52% тези, които са на 45 и повече години по-скоро биха се отказали от гледане на телевизия за две седмици, отколкото от достъпа до интернет само за седмица.
Животът е по-добър заради интернет: Девет от десет пълнолетни граждани на САЩ (91 на сто) признават, че възможността за достъп до интернет е подобрила поне един аспект от живота им. В тази група:
78% казват, че възможността да бъдат във връзка с приятели и роднини се е подобрила благодарение на световната мрежа.
68% твърдят, че пазаруват повече и по-ефективно.
Близо половината (47%) смятат, че чрез достъпа до мрежата имат шанса по-добре да управляват личните си финанси, тъй като интернет им дава услуги от рода на интернет банкиране и плащане на сметки.
Анкетата е проведена онлайн в рамките на Съединените щати от Харис Интерактив, по поръчка на Intel, в периода между 18 и 20 ноември. В нея са участвали 2119 американци, на възраст над 18 години. Въпросното онлайн проучване не се основава на случайна извадка и следователно не могат да бъдат изчислени грешки от разминаване с теоретична извадка.
Коментари (0)