Samsung Electronics обяви днес, че Samsung Apps, първият магазин за приложения за HDTV телевизор, продължава да се развива с впечатляващи темпове. Samsung Apps TV наскоро отбеляза 1 000 регистрирани приложения и задмина границата от 10 милиона сваляния на различните софтуерни предложения. И двете постижения показват силната инициатива на Samsung да изградят световна „Smart TV екосистема”.

Приложенията за онлайн видео остават водещи в списъка с най-сваляните апликлации, както в световен, така и в регионален мащаб. YouTube™ продължава да оглавява класацията на най-популярните апликации за видео клипове в САЩ и Южна Корея.

Новото постижение е факт, след като Samsung Electronics пръв предложи на потребителите телевизионен магазин за приложения през февруари 2010 година. Свалянията на апликации от Samsung Apps TV са нараснали със 100% само пет месеца след границата от 5 милиона изтегляния през май 2011 година. Днес магазинът е достигнал цифрата от над 11 милиона сваляния, което поставя средните такива за ден около 50 000 – двойно по-висока стойност в сравнение с май 2011 г.

Този бърз растеж се подчертава и от постоянно нарастващия брой от активни потребители на моделите Smart TV и показва и продължаващия стремеж на Samsung да изградят екосистема, която да доставя богат набор от качествено телевизионно съдържание и услуги чрез стратегическите си партньорства с големи световни компании.

Като резултат потребителите могат да се насладят на широк обхват от приложения, разработени според различните интереси, сред които новини, забавление, спорт и игри. Например приложенията за новини до поискване „BBC News” и „WSJ Live” предлагат вести в аудио и текст, които се обновяват денонощно. Други софтуерни предложения като „CNBC Real-time app” и „TIME TV” също дават достъп до богат набор от информация, анализи, новини, снимки и видео.

Приложението за забавление „Berliner Philharmoniker” осигурява повече от 100 живи класически музикални концерта на един от водещите оркестри в света – Берлинската Филхармония. Наличен е и богат набор от спортни предложения, сред които е и “ESPN ScoreCenter”, което придоби популярност сред потребителите с актуални резултати, видео акценти и статистики на отборите и играчите.

Специализираните локални приложения играят важна роля за успеха на софтуерния магазин на Smart TV. Предложения като „Lovefilm” във Великобритания, „Berliner Philharmoniker” в Германия и „Telstra’s NRL Game Analyser” в Австрия са сред най-популярните избори на местните потребители.

В допълнение към стратегическите сътрудничества Samsung Electronics продължава да провежда и конкурси за разработване на приложения. През 2010 г. домакини на такъв тип „Apps Contests” са били САЩ, Великобритания, Франция, Германия и Корея, а през тази година към този списък ще се присъединят Бразилия, Мексико, Китай и целия регион на Югоизточна Азия. Samsung продължава активно да подкрепя разработчиците с дистрибуцията на своя Software Development Kit (SDK), който им позволява по-лесно да създават оптимизирани за телевизори приложения. Чрез Samsung Developer Forum (SDF) компанията насърчава обмена на информация между програмистите, които се интересуват от разработване на специализиран софтуер за Smart TV.

“Samsung успя да създаде Smart TV екосистема, която осигурява широк набор от съдържание за потребителите и възможности за разработчиците”, казва Кюнгсик Кевин Лийк, вицепрезидент на Visual Display Business към Samsung Electronics. „Ще поддържаме лидерските си позиции като се грижим за важните партньорства, които ще спомогнат за постоянното интегриране на хардуер и софтуер, за да осигурим най-добрите предложения на нашите потребители”, допълва той.

 

Тагове: