Питали ли сте се как Google успява да е толкова иновативна компания? Tова става чрез осем много важни иновационни принципа, които компанията спазва. Те са разкрити още през 2011 година от Сюзън Вожицки, изпълнителният директор на YouTube, а за тях ни припомня Питър Диамандис, американски инженер, основател на X PRIZE Foundation, бивш изпълнителен директор и съосновател на Zero-Gravity Corporation и съосновател на Space Adventures. Ето ги и тях:

Фокус върху потребителя. Лари Пейдж, Джеф Безос, Ричард Брансън и много други успешни предприемачи говорят за това колко е важно бизнесът да се фокусира върху клиента. Всичко, което правите, трябва да бъде, за да се реши проблем или необходимост, която клиента има.

Широк мироглед. В днешния свързан свят, в който комуникацията е на такова ниво, трябва да поддържате мирогледа си максимално широк. Трябва да позволите на тълпата да ви помогне с иновациите, да градите върху нейните идеи.

Идеите могат да дойдат от различни места. В наши дни идеите са навсякъде около нас, а най-лесно се откриват, когато слушате хората. Когато търсите сериозен пробив, обърнете се именно към публиката – тя има достатъчно идеи, прозрения, продукти и услуги.

Мислете масово, но започнете от най-малкото. Дайте начало на компанията, но нека тя влияе върху малка група от хора, но се стремете това да се промени след десетилетие. Тогава вашите продукти трябва да имат влияние върху милиарди.

Никога не се проваляйте в това да се провалите. Повторението е много важно: проваляйте се често, правете го бързо, но и винаги продължавайте напред.

Искра от въображение, но гориво то данни. Ловкост и пъргавина – това са качествата, които неутрализират големите и линейните. Ловкостта има нужда от достъп до нови и често щури идеи, но и много данни, които да откроят качествения от слабия продукт. Най-успешните проекти разчитат именно на информацията. Те измерват всичко и използват машинни алгоритми, за да могат да анализират всички данни, върху които да вземат решенията си.

Бъдете платформа. Вижте някои от най-успешните компании, които получават високи оценки – AirBnb, Uber, Instagram, WhatsАpp – това са платформени играчи.

Трябва да имате важна мисия. Ако давате начало на компания, тя трябва да има важна цел. Страстта е фундаментална за развитието на всяка компания, а поставената мисия ще ви помогне да преодолеете трудните моменти. Останете фокусирани и привлечете най-добрите таланти. Мисията на Google е да организира световната информация.

Разбира се, тези думи могат лесно да бъдат казани, но зад тях се крие много работа и много вложени усилия. Споделяме ги с вас, тъй като е хубаво понякога да прочетем нещо положително, което да ни покаже, че огромните и мултимилионни организации са започнали много чисто – като една привлекателна идея.

Да си припомним: Хората купуват от Apple, но искат да работят в Google