“Навлизаме на северноамериканския пазар догодина... включен е в плана.” Това заяви бившият Android бос Хюго Бара, който в момента отговаря за позиционирането на глобалния пазар на Xiaomi. Той допълни, че китайската компания не е готова за американския пазар тази година, тъй като в момента е изключително заета с влизането на други 10 пазара.

Бъдещето на Xiaomi в Северна Америка все още не е ясно, тъй като дори големи компании трудно успяват да наложат продуктите си на пазара, пренаситен с премиум устройствата на Apple и Samsung. На пресконференцията журналисти намекнаха на Бара, че на пазар, където повечето потребители са свикнали с купуването на субсидирани устройства и приемат 200 долара за нормална цена за флагман, Xiaomi може да не успее да се наложи. Бара отговори, че “вярва в бъдеще, където хората ще бъдат все по-малко толерантни към ненужно надценени устройства”. Той допълни, че се очаква този тренд да се наложи навсякъде по света, не само в САЩ.

Запитан за потребителската база на Nexus, ексшефът на Android заяви: “Тези хора са високотехнологично грамотни. Те четат технологични блогове, те се интересуват от хардуерните спецификации, потребителското изживяване и нямат проблем с плащането за това. Това са хората, които първи ще купят телефоните на Xiaomi.”

Остава въпросът, как Xiaomi ще си промени имиджа сред западните потребители. Ако компанията се опита да открадне потребители от Google, това може да се окаже прекалено голям залък за нея. Журналисти напомнят, че много западни потребители все още възприемат Xiaomi като още един китайски производител, който произвежда евтини продукти. Хюго Бара отговори, че Xiaomi може да промени това виждане, като седне с тях на една маса и им обясни какво е доброто на компанията. Той твърди, че след като демонстрира възможностите на устройствата на китайците, вижданията на потребителите ще се променят.

“Работил съм толкова години с Android и винаги съм бил впечатлен от потребителския интерфейс. Мисля, че качеството на софтуера, който работи в хардуера, е едно от най-важните неща. Вярвам, че качеството на нашия софтуер е по-добро от всичко, което виждате в момента на пазара”, заяви Бара.

В случая той реферира към къстъм версията на Android, която е фокусирана предимно върху потребителското изживяване и при която ъпдейтите излизат поне веднъж седмично, след консултации с потребителите.

“Това е нещо, което Google прави много добре на вътрешно ниво. Ние пренесохме тази концепция на изцяло ново ниво, като позволихме на целия свят да прави софтуера ни по-добър.”

Хюго Бара, източник Android Authority

Според Бара, ако потребител купи телефон на Xiaomi сега, той може да бъде убеден, че телефонът му след година ще е по-добър – “не само защото има нова версия на Android, а също така заради подобренията, които ние правим”. Друг аспект, на който той наблегна, беше фактът, че потребителският интерфейс на Xiaomi MIUI дава пълен контрол върху персонализацията и къстъмизацията. Освен това компанията е единствената в света, която прилага този бърз подход при разработването не само при софтуера, но и при хардуера, добави той. “Не смятам, че трябва да мине една година, за да се подобри хардуерът. Ние можем да променяме хардуера си от една продуктова серия до следващата.” Това всъщност са предимствата, които Бара смята, че ще му помогнат да спечели сърцата на технологичните маниаци навсякъде по света, включително Северна Америка.

“С Redmi искахме да създадем възможно най-бързия телефон с едно ограничение и това ограничение е цената.” Резултатът беше 130-доларов телефон, който по времето на излизането си беше по-бърз от миналогодишния Nexus смартфон. В допълнение Бара заяви, че Xiaomi Mi3, който излезе преди повече от половин година, е по-бърз от Galaxy S5, “въпреки че S5 използва по-бърз чипсет”. За него това е доказателство, че постоянните подобрения на Xiaomi са довели до създаването на телефон, който става все по-добър с времето.

Потенциален проблем за Xiaomi в Северна Америка може да бъде виждането, че компанията е “китайската Apple”. Бара призна, че е чувал хора да твърдят, че MiPad прилича на iPhone 5C. “Лудост” е да се сравнява таблет с уникален чипсет (MiPad е единственото устройство, задвижвано от Nvidia Tegra K1) с 4-инчов телефон, смята той. Запитан за приликата между MiPad и iPad Mini, той каза, че ако Xiaomi е искала да копира епълско устройство, щеше да използва алуминиев корпус и да не използва dual спикъри. Целта на компанията била да създаде таблет, който има добър захват, няма остри ъгли и използва екран с разделителна способност, от която има смисъл. За да докаже тезата си, той показа Galaxy Note 8.0, за който отсече: “Вижте това, ужасно е. Разделителната способност е добра за гледане на видеоклипове и нищо повече!”

Няма спор, че подобно на други китайски компании, Xiaomi ще изпита сериозни затруднения при опита да промени гледната точка, която западните потребители имат за бранда и продуктите й. Въпреки това оптимистично настроеният Хюго Бара може и да успее да наложи виждането си, особено имайки предвид влиянието му върху технологичните среди в Щатите.

А знаехте ли, че Xiaomi смята да достави 40 милиона смартфона през 2014? 

Източник: AndroidAuthority