Телевизионното излъчване на Олимпиада 2008 е събрало рекордна аудитория. Според статистическите данни на организационния комитет на игрите близо 4,4 милиарда зрители са станали свидетели на спортните състезания пред телевизионния екран. Това представлява близо две трети от населението на Земята, предаде БТА.

Предишните Летни олимпийски игри в Атина са наблюдавани от 3,9 милиарда души, а тези в Сидни през 2000 година - от 3,6 милиарда души. Както се и очакваше, най-сериозен интерес представляваше церемонията по откриването на игрите, събрала пред малкия екран 840 милиона души.

Междувременно Би Би Си оповести, че по време на Олимпийските игри аудиторията й е надхвърлила 40 млн. зрители. От корпорацията обявиха, че това е цифрата на хората, които са гледали най-малко по 15 минути от игрите в Пекин. Публиката е нараснала с 8 млн. само през последната седмица, писа "Гардиън". "Британските отбори надвишиха очакванията ни с постиженията на Олимпийските игри. Това направи и аудиторията. Прогнозирахме тя да бъде 30 млн., като се надявахме да достигне поне 35 млн., но да стане 40 млн. преди закриването на игрите, беше невероятно", сподели Роджър Моси, спортен директор на Би Би Си. През последната седмица от надпреварите в китайската столица Би Би Си 1 е била гледана от най-много зрители за последните 2 г. За разлика от нея през същия период ITV 1 отбеляза най-ниския си рейтинг от доста време насам. Понижения на рейтингите отчетоха и Channel 4, и Channel Five. Заради успеха от Олимпийските игри Би Би Си 1 смени програмата си вчера със специалната програма "Олимпийските герои се завръщат". Водещата Кейт Силверстоун интервюираше на живо британските медалисти след кацането им на летище Хийтроу. Освен церемонията по закриването на Олимпийските игри Би Би Си показа и предаването на щафетата от сегашния домакин Пекин на Лондон, който ще бъде домакин на игрите през 2012 г.

Много преди закриването на олимпиадата инвестицията от $894 милиона, която NBC направи, за да отрази събитието на различни платформи, се възвърна в неочаквани размери. Това съобщи adweek.

Летните игри в Пекин са най-гледаното телевизионно събитие в историята.
До 20 август общо 206 млн. зрители са проследили програмата на NBC Universal. До този момент повече зрители пред екрана (рекордните 209 млн.) са отчели единствено Летните игри в Атланта през 1996 г. В пика си аудиторията на NBC е наброявала средно 27,8 млн. спортни фенове. Това е с 10% повече от зрителите на Игрите в Атина и надвишава двойно очакваните от рекламодателите 14,5 млн. в праймтай-ма. От началото на игрите на 8 август телевизионната мрежа спечели още $30 млн. рекламен приход, съобщи президентът на олимпийската програма Гари Зенкел - добро допълнение към постъпленията от $1 млрд. от продадено преди откриването рекламно време.

Кабелните мрежи на NBCU също отбелязаха големи рейтингови стойности със своята олимпийска програма, а интернет сайтът NBC0lympics.com е регистрирал 46,2 млн. уникални посещения до 21 август.

65 млн. от посетителите на сайта са гледали видеоклипове от олимпиадата, което, изчислено в часове, е 8 млн. На олимпийския сайт на NBC са били предложени 2200 часа от спортното събитие за гледане на живо. Според статистиката на компанията тяхното уебпространство има видимо предимство пред това на Yahoo. Според данните на Nielsen обаче Yahoo е регистрирало средно по 4,7 млн уникални посещения на ден до 18 август в сравнение с 4,3 млн за NBC. Най-популярният видеоклип на NBC от Пекин с 2,3 млн. посещения е този на американския отбор по плуване от 11 август, в който Майкъл Фелпс спечели втория си златен медал. Според изследователската фирма eMarketer печалбите на телевизионната мрежа от онлайн видеореклами е $5,75 млн, което е само малка част от $1 млрд. цялостни приходи, които NBC са спечелили от игрите. Според представители на компанията рекламните приходи на NBC от интернет рекламиране не могат да бъдат изчислени, защото са продадени на различни платформи.

Специално за закриването на игрите в неделя от официалния уебсайт на британската столица - Visit London, пуснаха най-голямата си глобална рекламна кампания досега. Тя върви под мотото "Виж света. Посети Лондон", а целта й е да промотира британската столица като туристическа дестинация за Олимпийските игри през 2012 г. Кампанията е на стойност 4 млн. лири и представлява 50 секунден клип. Той показва изглед от Космоса на картата на Лондон, която е насложена върху Земята. Още от сега специалисти прогнозират, че през 2012 британската столица ще генерира приходи само от туризъм над 2,2 млрд. лири.

БНТ даде един милион лева за правата върху олимпиадата. Държавната телевизия предаваше по 12-14 часа дневно от китайската столица. Според коментарите в интернет сайтовете екипът от 30 човека се е справил под очакванията. Затова спортната аудитория се е пренасочвала към Евроспорт, който също имаше лиценз за отразяване на игрите за България и ги коментираше на български език. Въпреки това пазарният дял по време на прякото излъчване на церемонията по откриването на БНТ достигна рекордните за медията 45%. Данните са на TV Plan/TNS. По време на волейболния мач България - Китай на 10 август (неделя) той достигна 47,3%. За отразяването на олимпиадата БНТ е закупила трикамерен студиен комплекс на стойност 800 000 лева. Телевизията на данъкоплатците предостави сублиценз на Ринг тв да покаже надпреварите по тенис, футбол и хандбал.

От в. Класа

Тагове: