Съдиите в делата относно статута на услугите за превоз Uber и Lyft и техните служители не успяха да достигнат категорично решение. Съдебният спор се фокусира върху сложния въпрос, дали работещите за двете компании шофьори трябва да бъдат третирани като наети служители или предприемачи, работещи на свободен договор.

Законовите дефиниции на двете категории в Калифорния са еднакво далечни от реалния статус на шофьорите. Съдиите в двете дела по темата решиха да оставят въпроса в ръцете на съдебното жури, но коментираха, че членовете му “ще получат квадратно колче и ще трябва да избират между две кръгли дупки”. В случай че журито реши да квалифицира шофьорите на Uber и Lyft като служители в традиционен тип бизнес, двете компании ще трябва да започнат плащането на съответните бонуси и компенсации – здравни осигуровки, болнични, застраховка срещу безработица и др. Съдебното решение вероятно ще се отрази на статута на двете компании в други щати и на други подобни услуги. Представители на съда коментираха, че странният случай е породен в еднаква степен от остарелите трудови закони на Калифорния и иновативността на бизнес модела на Uber и Lyft.

А знаете ли, че Uber вече не работи в Южна Корея?