Може и да ви се е случвало да попаднете в подобна ситуация. Наближава краят на договора ви към някой от мобилните оператори, вие отивате в някое от представителствата на компанията в търговската мрежа и искате да преподпишете споразумението (при нови условия или при същите) или да го прекратите. Да, обаче се оказва, че сте закъснели, защото е трябвало да подадете 1-месечно предизвестие и изведнъж се оказва, че договорът ви е автоматично подновен или му предстои автоматично подновяване. И вие просто не можете да направите нищо. Е, оказва се, че в рамките на кръгла маса, организирана от Комисията за регулиране на съобщенията с участието и на трите мобилни оператора, е обсъдена възможността тази практика да бъде отменена. И трите оператора заявиха готовност да сторят това, но при някои определени условия.

 

GLOBUL ще предприеме нужните действия по премахване на спорната клауза от срочните договори след като бъдат уточнени конкретните параметри, начин, условия и срокове за това”, заяви Ясен Гуев, Директор „Корпоративна политика” на оператора. Това обаче ще стане най-рано след два месеца, тъй като толкова време е нужно за актуализирането на договорите за нови абонати. Освен това операторът настоява практиката на автоматично подновяване да бъде отменена и от доставчиците на фиксирани услуги, интернет и телевизия.

 

Подобно е становището и на Мобилтел. Компанията е готова да преустанови практиката принципно, но ще го направи единствено ако и другите оператори отменят клаузата за автоматично подновяване на договорите. Това ще трябва да сторят и всички компании от сектор Комуникации, при това едновременно, за да се съгласи Мобилтел на тази стъпка. Популярният телекомуникационен оператор обаче подчертава, че ще му е нужно определено технологично време, за да въведе промяната, и отбелязва, че ще се включи с готовност с работната група, която трябва да бъде сформирана, за да изясни условията по отмяната на клаузата за автоматично подновяване.

 

Единствено VIVACOM се ангажира с конкретни срокове. Компанията заяви, че има готовност да спре практиката от 1 март. Това е стъпка, която още в началото на годината операторът заяви, че планира. След 1 март при изтичането си срочните договори към VIVACOM ще стават безсрочни и ще могат да бъдат прекратявани във всеки един момент с 1-месечно предизвестие. Има едно „но” обаче. Ако до месец след въвеждането на новата практика GLOBUL и Мобилтел не последват примера на VIVACOM, телекомуникационният оператор ще отмени новата клауза. 

 

В рамките на кръглата маса бяха обсъдени още практиката за изпращане на рекламни текстови съобщения, както и незадължителния характер на кредитния лимит и ролята му като ограничител на разходите на потребителите.

 

Тагове: