Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск отново сподели съмнителните си твърдения, че Cybertruck не само ще може да плава - може би технически вярно в някакъв много тесен смисъл на думата, - но дори ще служи като функционална лодка. Преди обаче да може да разгърне напълно яхтения си потенциал, собствениците на Cybertruck ще трябва да изчакат "пакет с модификации", който ще бъде пуснат на някаква все още неуточнена дата, каза Мъск тази седмица в X. Това вече сме го чували. Дори и тогава тази модификация ще позволи на автомобила да плува "поне 100 метра", което е не особено вдъхновяващ минимален обхват.

Има поне няколко основателни причини да се съмняваме дали тези твърдения ще издържат (а ако това е идеята на Мъск за шега, много от феновете му не са в течение). Ще започнем с този тревожен анекдот за това как Model 3 2018 на един собственик на Tesla се е справил със значително по-малко опасна водна среда от реките, езерата и моретата, които Cybertruck уж ще може да преодолява: автомивка.

Собственикът на автомобила Андрю Лундеен заяви пред Ройтерс в рамките на неотдавнашно разследване на надеждността на автомобилния производител, че автомобилът му е загубил сервоусилвателя на волана, след като е преминал през неравност. Когато го занесъл за ремонт, сервизният мениджър на Tesla му казал, че съединителят на сервоусилвателя на волана е корозирал. Мениджърът казал, че вероятният виновник, което е невероятно, е автомивка. Вероятно издавайки обхвата на проблема, той описал това на Лундеен като известен проблем.

"Това е единственият автомобил, за който съм чувал, че автомивка може да повреди кабелите", каза Лундеен пред Ройтерс.

Имате основателна причина да се отнасяте скептично към оплакванията на един потърпевш собственик на автомобил, но като цяло е трудно да се отрекат широко разпространените критики към контрола на качеството на Tesla.

Разследването на Ройтерс установи, че през последните няколко години десетки хиляди електрически автомобили на автомобилния производител са имали части от кормилното управление или окачването, които са се повредили преждевременно - дори в чисто нови автомобили.

"Единственото, което мога да ви кажа", твърди мениджърът на Tesla пред Лундеен, "е, че ние не сме 100-годишна компания като GM и Ford. Все още не сме отстранили всички грешки".

Връщайки се към предполагаемите водни уязвимости, друг собственик на Tesla се оплака, че батерията на автомобила му е била унищожена, след като просто го е карал в дъжда, като ремонтът му е струвал около 20 000 долара.

Самият Cybertruck със сигурност не е чужд на опасенията относно качеството на изработката. Преди дълго отлаганото пускане на пазара екстравагантният SUV многократно бе порицаван за некачествената си конструкция с неправилно подредени панели и големи пролуки между тях - което може и да е добре за обикновения автомобил, но тук става дума за потенциален морски съд. В изтекъл имейл се съобщава, че Мъск се е ядосал за това и е казал на работниците в завода, че всеки недостатък "се вижда като гноясал палец".

Снимка: Unsplash

Виж още: Размерите на iPhone ще се променят догодина: какво трябва да знаем

Тагове: