Tesla отново се сблъсква с въпроси за автопилота си след катастрофа със свой автомобил. Wall Street Journal и Reuters съобщават, че двама мъже са загинали след сблъсък на Model S от 2019 г. с дърво на север от Хюстън без никой на шофьорското място. Единият е бил на предната пътническа седалка, казва полицай Марк Херман пред медиите, докато другият е седял отзад.

Все още не е сигурно дали Autopilot системата е бил активна по време на катастрофата. Мъжете не са идентифицирани, но единият е на 59 години, докато другият е на 69 години.

Ако Model S наистина е бил без шофьор, инцидентът предполага, че пътниците не са разбрали правилно как работи автоматичният пилот, пълното самоуправление или и двете функции. Отдавна има опасения, че клиентите надценяват технологията и предполагат, че могат да свалят ръцете си от волана или дори да напуснат шофьорското място изцяло. Въпреки това дори бета-версията на Full Self-Driving опцията не предлага пълна автономия и трябва да сте готови да поемете контрола във всеки един момент - колата ще ви помоли да хванете волана, ако го оставите достатъчно дълго на мира.

Катастрофата също напомня, че аварийните екипи все още не са се адаптирали напълно към електрическите автомобили и големите им литиеви батерии. Представителят на полицията казва, че на първите реагирали на инцидента са били необходими около четири часа, за да потушат пожара на Model S, а екипът дори се е свързал с Tesla за помощ. Това не прави е-колите по-опасни по дизайн, но намеква, че може да мине известно време, преди пожарникарите да се справят с тези автомобили толкова бързо, колкото с техните колеги, задвижвани с бензин.

Снимка: Tesla

Виж още: Тези Android и iOS приложения бъркат дълбоко в джобовете ни без знанието ни

 

Тагове: