Samsung е с една стъпка по-близо до разработването на система за самостоятелно шофиране, която е почти толкова добра или направо толкова добра, колкото автономното шофиране от ниво 4. Съобщава се, че SAIT (Samsung Advanced Institute of Technology) успешно е провел и приключил тест "без шофьор" от Сувон до Гангнюнг в Южна Корея.

В доклад на местната медия се казва, че екипът за научноизследователска и развойна дейност на Samsung е създал алгоритъм за самостоятелно управление, който е успял да измине близо 200 км между Сувон и Гангнюнг без намесата на водача.

Система за самоуправление, която не изисква намесата на водача, се счита за "ниво 4", или "висока степен на автоматизация на шофирането". Самоуправляващите се превозни средства, способни да постигнат ниво 4 на автономност, могат да се движат свободно в режим на самоуправление с малка или никаква намеса, обикновено в градска среда, където максималната скорост достига средно 50 км/ч. Тези автономни превозни средства от ниво 4 обикновено са предназначени за услуги за споделено пътуване.

В неотдавнашния доклад се твърди, че Samsung е инсталирала своя алгоритъм за самостоятелно шофиране заедно със система LIDAR (лазерно изобразяване, откриване и обхват) на автомобил, наличен в търговската мрежа (който не е уточнен). Инсталацията успешно е преминала тест с дължина ~200 км, тъй като е била в състояние да разпознава аварийни автомобили, да сменя автоматично лентите и да се движи по рампи, следователно да открива два свързани пътя с различна височина.

Теоретично съществуват пет нива на автономност (или шест, ако броим "липса на автономност" на ниво 0). Ниво 5 е най-високото и предлага пълна автоматизация и система, способна да изпълнява всички задачи за управление при всякакви условия, без да изисква каквото и да е човешко взаимодействие или внимание.

За справка електромобилът Tesla постига само ниво 2, или частична автоматизация. Според стандартите на САЩ не са много автомобилите, способни да постигнат ниво 3 на автоматизация, но Mercedes-Benz обяви първия самоуправляващ се автомобил от ниво 3 по-рано тази година.

Това, че Samsung разработва система за самоуправление на ниво 4 или е близо до завършването ѝ, би било голяма новина за пазара на автономни коли, както и за дъщерни дружества като Harman, които несъмнено биха интегрирали тази усъвършенствана система в своите платформи Digital Cockpit и/или Ready Care.

Снимка: Unsplash

Виж още: Колите без шофьори причиняват все повече проблеми с трафика в Сан Франциско