Предвид че плановете на страната за национален енджин за игри са в безтегловност, Русия започна да проучва други начини за съживяване на своята колеблива индустрия за игри. На среща, проведена между длъжностни лица и представители на индустрията в руското министерство на цифровото развитие на 15 декември, правителството започна да обмисля федерален проект, който нарича „Игралната индустрия на бъдещето“. Един от потенциалните варианти? „Намерете руски вариант на Electronic Arts, за да помогнете за пускането на висококачествени руски игри.“

Според материали, видени от „Комерсант“, руските власти се надяват да създадат нов набор от институции, които да стабилизират и блокират руската разработка на игри. В допълнение към двата органа, предназначени да се съсредоточат върху регулирането на индустрията, изследванията и обучението, служители също искат да създадат Rosgame: център за „стратегическо развитие“ на руската игрална индустрия, който ще се фокусира върху „възстановяването и развитието на индустрията“, както и „разработване и издаване на игри“.

Властите имат предвид три възможни сценария за Rosgame, вариращи от малко вероятния до абсурдния. Първият, така нареченият „стабилизиращ сценарий“, предвижда инвестиция от 7 милиарда долара, която да отиде за възстановяване на игровата индустрия и влизане на Русия в редиците на „20-те най-добри страни за разработка на игри“ до 2030 г. Има и „амбициозен сценарий“, изискващ 20- милиарда долара инжекция, което би довело до „пробив в индустрията“. „Комерсант“ може би иронично отбелязва, че „същността на [пробива в индустрията] не беше разкрита“ в материалите, които вестникът е видял.

Но там, където нещата наистина излизат от сферата на възможното, е „сценарият за лидерство“ за 50 милиарда долара, който очевидно ще доведе до това руската сцена на игрите да се превърне в „инструмент за мека сила“, който може да се справи с гейм титаните в индустрията до 2030 г. Меката сила, ако не сте наясно, се отнася до културно влияние – силата да убеждавате другите да възприемат вашите ценности – за разлика от военната и икономическата твърда сила.

Предполагайки, че дори те може би са наясно колко малко вероятно звучи това, кабинетът на Дмитрий Чернишенко, вицепремиер на Русия по туризъм, спорт, култура и комуникации, изясни, че властите все още не са измислили как да финансират нищо от това и че предложението вероятно ще бъде „извънбюджетни механизми“.

Документ, изготвен от Агенцията с нестопанска цел за развитие на компютърните спортове и други видове спорт (ARKIVS), чиито представители също присъстваха на срещата през декември, предлага някои конкретни цели за проекта „Гейминг индустрията на бъдещето“. Освен създаването на руски EA, ARKIVS си представя, че до 2030 г. руската разработка на игри ще спечели милиард чуждестранни потребители, ще произведе четири руски игрови енджина и ще създаде по някакъв начин две нови игрови конзоли. Всичко това въпреки факта, че Русия все още е обект на тежки международни санкции след нахлуването ѝ в Украйна и много компании за игри са напуснали страната изцяло.

Снимка: Unsplash

Виж още: Експерти: надпреварата в Космоса ще има и мрачна страна

 

Още от Play