През изминалия месец октомври Apple получиха отворено писмо, съставено от коалиция от осем граждански и правозащитни организации, в което бяха отправени критики към решението на технологичния гигант да забави интеграцията на опцията App Tracking Transparency в iOS 14.  
Отговорът на Apple препраща към най-различни нюанси на проблема: в него те отбелязват, че “поверителността е фундаментално човешко право”, като продължават с по-детайлно разяснение, че тяхното решение е взето с оглед на факта, че разработчиците на приложения се нуждаят от време, в което да актуализират системите си и базите си с данни и да ги съобразят с факта, че скоро потребителите ще могат да деактивират проследяването между различни приложения или уебсайтове.  
Обясненията продължават в същия дух, докато в един момент аналогиите поемат в посока на Facebook, като социалната мрежа е нападната именно заради своята политика относно поверителността. Така например се подчертава практиката Facebook да групира потребителите в по-малки сегменти и да използва подробни данни за онлайн сърфиране, за да насочват реклами. Припомня се и изказването от страна на Facebook, че те се стремят да съберат възможно най-много данни с цел разработване и получаване на приходи от подробните профили на своите потребители.   


Това твърдение е провокирано от критиките, отправени от Facebook към Apple относно функцията за прозрачност на проследяването на приложения. Според направено проучване, подобен ход може да доведе до спад на приходите от реклами до 40%. Именно заради големината на тази цифра, Facebook отговориха, че като раздава обвинения, Apple ясно използва мащаба си, в опит да детронира конкурентите си. Facebook подчертават, че събирането на данни от Apple е изключително далече от темата за поверителност и действията на технологичната компания са с цел отвличане на вниманието от собствените им проблеми с поверителността.  
Когато става въпрос за печалба, “крадецът вика дръжте крадеца”.  

Снимки: shutterstock

Вижте още: Най-добрите чат приложения, които не ви следят и не са собственост на Facebook

Още от Social