Netflix започна живота си като услуга за наем на DVD през 1997 г., но през годините премина към услуга за видеострийминг при поискване и бързо се издигна до една от най-използваните с много добро оригинално съдържание. Компанията също започна да навлиза в игрите, но ако в новите слухове, които се разпространяват в момента, има някаква истина, следващото ѝ голямо начинание може да бъде хардуер. Как, може да попитате? Ами, с придобиването на Roku.
Според доклад на Business Insider, цитиращ хора, запознати с въпроса, в офисите на Roku се провеждат разговори относно възможно изкупуване и поглъщане от Netflix. Служителите обсъждат тази възможност през последните седмици и според съобщенията Roku е дал на персонала си краен срок за продажба на притежавани акции – възможна прелюдия към преговори за придобиване.
Дали Netflix всъщност планира да постави оферта на масата (или вече го e направила), е нещо, в което никой не е сигурен в момента, но въпреки че компанията е видяла и по-добри дни, отчитайки спад на абонатите за първи път от години, можем да кажем същото за Roku – това все още е един от основните производители на устройства за стрийминг, но акциите му спаднаха рязко от миналия юли в отговор на по-слабото търсене.
Това очевидно не е просто случай на потъващ кораб, който купува по-малка, също потъваща лодка. Интересът на Netflix към Roku всъщност може да се дължи на едно нещо – реклами. Netflix се опитва да прибегне до реклама, за да запази позициите си, докато губи абонати наляво и надясно, а Roku направи 647 милиона долара чрез платформата си за видеореклами през първото тримесечие. Така че има смисъл Netflix да гледа в тази посока. Това също ще доведе нещата до пълен кръг – първите хардуерни усилия на Roku всъщност бяха водени от Netflix през 2007 г. в рамките на злополучния Project Griffin. Това никога не се материализира и Roku беше отделена като независима компания, която пусна първото си стрийминг устройство през 2008 г.
Ще трябва да изчакаме, за да видим дали Roku отново ще стане част от Netflix.
Снимка: Unsplash
Виж още: Новата политика на Netflix за споделени пароли вече обърква потребителите