Разнообразието от браузъри определено е голямо, като големите технологични компании се опитват всячески да придобият преднина една пред друга. Изненадващо в надпреварата се включва и Amazon. Според слуховете компанията обмисля да пусне уеб браузър - на пръв поглед скучно звучащ проект, който може да има огромни последици. До потребителите е било изпратено проучване, включващо подробни въпроси, като например кои функции биха ви "убедили да изтеглите и изпробвате" "нов браузър за настолни компютри/лаптопи от Amazon". 


  
"Искаме да разберем какво нашите клиенти ценят в настоящите уеб браузъри и какво биха желали браузърите да правят по-добре", пише Amazon в проучването, забелязано първо от Николас де Леон от Consumer Reports. "Като участвате в това проучване, ще допринесете за иновации, които подобряват преживяването при сърфиране за милиони хора по света." 
В анкетата са засегнати теми като защита на личните данни, синхронизиране на пароли на различни устройства и функции за пазаруване, както и да бъдат оценени функции като текст към реч, разширения, възможност за синхронизиране на данни между настолни и мобилни устройства и - което е забележително - блокиране на бисквитки на трети страни. Както е известно, рекламната индустрия се готви за катаклизъм, тъй като Google се приближава към премахването на "бисквитките" на трети страни в Chrome, най-популярния уеб браузър в света, което ще прекърши един от основните начини за проследяване на потребителите за реклами. Ето защо това, което прави Amazon толкова привлекателна за маркетолозите, е фактът, че компанията разполага със съкровищница от данни за това какво купуват потребителите и какви са техните навици за пазаруване. Ако Amazon успее да съпостави тази информация със събирането на данни от уеб браузъра, това би могло да наклони везните на интернет рекламата в полза на гиганта в търговията на дребно. 
Трябва да се отъбележи, че това  не е първият опит на Amazon по отношение на браузърите. Пуснатият за първи път през 2011 г. Silk беше предназначен за собствените продукти на Amazon. Компанията продължи да работи по него, а за последно Silk влезе в новините през 2018 г., когато се появи в Echo Show. Съответно потенциалният нов браузър е един вид продължение на вече започнатото.  

Снимки: Unsplash

Виж още: Търсене в стил ChatGPT вдига десетократно разходите на Google и Microsoft