През януари 2021 г., в пика на пандемията Covid-19, Razer представи проекта Hazel: "хирургически респиратор N95" с - разбира се - RGB осветление. Имаше само един проблем: Zephyr, както стана известен продуктът, всъщност изобщо не беше с клас N95 и този малък пропуск ще струва на компанията повече от 1.1 млн. долара.
Притесненията относно предполагаемия рейтинг на Zephyr от Националния институт за безопасност и здраве при работа на САЩ се появиха година след първото му обявяване, когато в публичното пространство започнаха да се появяват образци. Технологът и YouTube ентусиаст Наоми Ву насочи вниманието към липсата на сертификат NIOSH за устройството и че то не е медицинска маска, предназначена за носене в болнични условия.
При първото обявяване на проекта Hazel Razer призна, че това не е медицинска маска, но в маркетинговите материали тя е обявена за "хирургически респиратор N95". Компанията започна да премахва етикета N95 от уебсайта си, след като оплакванията станаха известни, и твърди, че "активно е уведомила клиентите, че Zephyr не е маска N95, спряла е продажбите и е възстановила парите на клиентите", но това е било твърде малко и твърде късно за американския търговски регулатор, който е наложил на компанията санкция от над 1 млн. долара "за осигуряване на пълно възстановяване на парите на потребителите в цялата страна", плюс още 100 000 долара като гражданска санкция.
Комисията заяви, че макар Zephyr да е била рекламирана като маска N95, тя всъщност никога не е била представена за тестване от Администрацията по храните и лекарствата. Освен това регулаторът твърди, че "Razer е спряла фалшивата реклама едва след негативното отразяване в пресата и възмущението на потребителите от измамните твърдения".
"В разгара на глобална пандемия тази фирма лъжливо твърдеше, че тяхната маска за лице е еквивалентна на респиратор със сертификат N95", заяви в изявление директорът на Бюрото за защита на потребителите на Федералната търговска комисия Самюел Ливайн. "Комисията ще продължи да търси отговорност от компаниите, които използват неверни и необосновани твърдения, за да атакуват потребителите, които вземат решения за своето здраве и безопасност."
В пълната жалба, подадена от регулатора, се отбелязва, че главният изпълнителен директор на Razer Мин-Лян Тан е направил множество публикации във Facebook за маската Zephyr, включително една, в която се твърди: "сертифицираме маската", а в друга се посочва, че филтрите ѝ "са тествани и сертифицирани за 99% BFE (ефективност на бактериалната филтрация), същите стандарти за най-взискателните медицински маски". Комисията заяви, че изявлението "предполага, че правителствена агенция е сертифицирала ефективността на филтъра", но това всъщност не се е случило.
Снимка: Razer