Умните очила, часовници, фитнес тракъри и други аксесоари, обобщени с трудното за превод wearables (отворени сме към съвети в коментарите), бяха една от водещите тенденции по време на CES 2014. Повечето от устройствата, които видяхме, не включваха много повече от това, което вече е на пазара и казано честно – все още не можем да заявим, че умните аксесоари са излезли от тийнейджърската си възраст. Все пак видяхме няколко интересни предложения, които заслужават вашето внимание.
Pebble Steel
Основният проблем на най-популярния умен часовник към момента, Pebble, винаги е бил дизайнът. Устройството работи отлично и предлага много повече от конкурентите си, а батерията му издържа много повече от ден благодарение на E Ink дисплея, но това не е достатъчно, за да убеди феновете на класическите часовници. Именно тук идва Pebble Steel. Спецификациите на устройството нe се различават особено от тези на пластмасовия му първообраз, ако изключим двойно по-голямата вградена памет (8 MB). Pebble Steel обаче изглежда много по-стилно и привлекателно за потребителите, които не харесват спортни часовници. Верижката все още може да се сменя, запазена е водоустойчивостта. Pebble върви по правилния път да работи по една хардуерна платформа, за да улесни разработката на приложения от трети страни, което е похвално.
Sony Core
Sony е сред компаниите, които навлязоха в пазара на умни часовници изключително ранно, макар първите поколения SmartWatch да имаха спорни предимства. Sony Core е различен тип устройство. Малкият сензор може да се носи както на специална гумена гривна, така и в джоба, на ревера или където пожелаете. Идеята е сходна със Shine на Misfits. Благодарение на липсата на дисплей батерията има невероятен живот, а данните се изпращат към смартфона ви посредством Bluetooth. Sony Core е предимно фитнес аксесоар, но може да се използва и като автоматичен дневник на местата, които сте посещавали. Устройството работи заедно с приложението LifeLogger, което Sony анонсира по време на CES 2014.
Netatmo June
Един от по-странните аксесоари, които видяхме по време на изложението, е Netatmo June. Устройството е ориентирано предимно към нежния пол и следи количеството UV лъчение, на което сте изложени. June комуникира със смартфона ви посредством Bluetooth и изпраща нотификации, съветвайки ви да се предпазвате от изгаряне. Продуктът на Netatmo може да ви посъветва да носите шапка, слънчеви очила или да нанесете слънцезащитен крем. June идва в злато, платина или бронз и струва 99 долара. Макар да се носи на елегантна кожена гривна, може да се използва и като брошка. Заслужава си да отбележим, че аксесоарът има силен имиджов фактор, тъй като е с дизайн на Луи Вютон. По време на CES 2014 видяхме особено много нишови wearable устройства, което подсказва, че не всички потребители имат нужда от мултифункционален хардуер като Pebble и Samsung Galaxy Gear.
Razer Nabu
Razer вече не може да ни изненада с разнообразните си продукти. Компанията, която доскоро произвеждаше единствено геймърска периферия, има по-големи стремежи и го доказва с умната гривна Nabu. Устройството има два дисплея, един от които показва нотификации от смартфона ви. Любопитно е, че той е разположен от задната страна на китката, което запазва личния характер на съобщенията. Razer Nabu е едно от малкото wearable устройства, които комбинират функционалността на фитнес тракър и система за нотификации. Останалата информация се визуализира върху наистина малък квадратен дисплей под формата на стилизирани икони. Razer набляга на факта, че Nabu е просто експеримент. Компанията се надява на подкрепа от страна на разработчиците от трети страни и скоро ще предостави SDK.
Статията продължава на следващата страница.
Meta Pro
Най-смелата идея, която видяхме по време на CES 2014, определено е Meta Pro. За съжаление сме почти сигурни, че силните й обещания няма да бъдат изпълнени, особено имайки предвид скромната история на компанията. Умните очила са свързани с компютър, който носите в джоба си. Интерфейсът на системата се визуализира като добавена реалност върху това, което виждате пред себе си. Meta прави смелото обещание, че образът покрива всичко, а не само малка ивица, подобно на Google Glass. В дръзкото промоционално видео виждаме как потребителят манипулира интерфейса с ръце, чиито движения се отчитат от камера между двете стъкла. С цена от над 3000 долара Meta Pro надали е бъдещето на умните очила, но ще следим проекта с интерес.
LG LifeBand Touch
LG е поредната компания, която влиза в конкурентния пазар на умни гривни. Lifeband Touch е елегантно устройство с хоризонтален монохромен сензорен дисплей, което комбинира фитнес тракър и дисплей за нотификации за смартфона ви. В Lifeband Touch може да отговаряте на повиквания, да четете съобщения и SMS-и, без да изваждате смартфона от джоба си, да контролирате възпроизвеждане на музика и да следите движението си през целия ден. LG осигурява поддръжка за най-популярните приложения за бягане и фитнес за iOS и Android, включително RunKeeper, така че не сте длъжни да се ограничавате до собственото приложение на компанията.
Avegant Glyph
Макар да изглежда като конкурент на Oculus Rift и да има име със сходен ритъм, Avegant Glyph всъщност е доста различен продукт. Устройството не е ориентирано към любителите на виртуалната реалност, търсещи напълно поглъщащо изживяване, а към феновете на домашното кино и стандартния гейминг. Очилата са оптимизирани за гледане на 3D филми и включват висококачествени слушалки, които може да използвате и индивидуално – достатъчно е да бутнете диадемата нагоре. Най-впечатляващата технология в Avegant Glyph е VRD (Virtual Retinal Display). Това е първият комерсиално достъпен продукт, който използва подобен тип дисплей, но със сигурност няма да е последният. За разлика от класическите панели, които гледаме всеки ден, VRD не излъчва светлина, а я отразява директно към ретината ви. Образът не се синтезира върху друга плоскост, преди да достигне до очите ви, което създава много по-високо ниво на реализъм и значително по-приятно 3D. Очилата могат да се използват и за стандартни игри в комбинация с контролер. Момчетата зад проекта се надяват на финансиране в Kickstarter. Кампанията им започва на 22 януари.
Garmin Vivofit
Garmin анонсира своя конкурент на Nike FuelBand, запазвайки основната концепция непроменена. Устройството има сравнително голям за фитнес тракър дисплей, върху който може да видите дневния си прогрес. Колкото по-дълго оставате неподвижни (например зад бюрото), толкова по-дълга става червената лента. В даден момент Vivofit започва да ви напомня да се размърдате. Устройството има версии със и без пулсомер. Втората е по-подходяща за сериозните бегачи, които искат да получат максимално точна информация за изгорените калории. И в двата случая крайният резултат се сумира в проста за използване метрика, подобна на Nike Fuel.