Технологиите, които могат да се носят върху телата ни (или така наречените, wearable tehnology), не са новост, но те определено изживяват свой нов апогей. 2013 бе годината, в която много технологични компании направиха заявки за революция и представиха умни часовници, с които можем да извършваме различни по сложност задачи.

Samsung, Nike, Sony, Fitbit и дори автомобилната марка Nissan представиха умни часовници и спортни гривни. А и защо да не го правят? Потенциалът е огромен. ABI Research прогнозира, че световния пазар за "wearable" продукти в областта на здравеопазването и фитнеса може да достигне 170 милиона устройства през 2017, и то само за тези две категории. Ето защо хардуерните играчи, се опитват да изпреварят събитията и да завземат пазара първи, отговаряйки на очакванията на потребителите.

 

Предстояща (р)Еволюция!


Но ако 2013 година просто загатна за новата мода в потребителската електроника, то 2014г. се очаква да бъде истинският бум за умните часовници и други подобни устройства. Причината за тези прогнози е, че през 2014г. двете водещи компании Apple и Google, се очаква да пуснат своите умни часовници, а това със сигурност ще промени правилата на играта, защото именно тези два технологични гиганта имат най-голяма и лоялна потребителска база. Google също така планира да пусне в продажба и своите интерактивни очила, Google Glass.

 

s


По-голямата част от продуктите, налични днес, до този момент не са издържали успешното „съжителството“ между хардуера и софтуера, по такъв начин, че да променят коренно ежедневието ни. Така както сториха това смартфоните преди шест години. Ахилесовата пета на днешните wearable устройства, е техният автономен живот на батерия т.е. времето, през което те изпълняват предназначението си, както и ексклузивните възможности, които (не)предлагат. Едва ли ще е кой знае, колко практично, да имаме още едно устройство, което всеки ден ще стои „закачено“ за контакта вкъщи и ще издържа едно денонощие.

 

Бъдещето е светло.


През 2014г. ще станем свидетели и на още по-бурното развитие на огъващите се екрани и електроника, което ще позволи да се създават най-разнообразни форм-фактори за wearable продуктите.
В продължение на години "мобилен" означаваше, мобилен телефон. А сега мобилен означава много повече от това. Принципно е едно и също, но правилата са сменени и днес се нуждаем от нов вид взаимодействие с технологиите. Докато днес смартфона ви е важен портал към всякакъв тип съдържание, то едни интерактивни очила или умен часовник, могат да бъдат много по-бърз и удобен начин да свършите дребни ежедневни задачи.

Наскоро ви информирахме, че Google Glass вече поддържа гласови команди за пускане на музика (от Google Play Music) и търсене на непозната песен. А това, както се досещате, автоматично ще ви отмени от досадното действие, всеки път да изкарвате смартфона от джоба си, да го отключите, да намерите приложението, което ви трябва и... т.н. и т.н.

 

s


Професор BJ Fogg от Университета Станфорд вярва, че технологията служи като основна платформа за убеждаване, но без вродено разбиране за това как работи човешкото поведение - включително и мотивацията, необходима за промяната - и използването на това разбиране в дадения продукт, тя просто няма да успее.

Днес, по-същество  ние носим едни обикновени крачкомери в джобовете си. Но в бъдеще ще видим съвкупност от сензори, които най-вероятно ще имплантираме в телата си, за да могат да събират информация за дигиталното ни АЗ. Ще видим устройства, приложения и данни, които работят заедно, и на различни платформи, създавайки цели системи. Ще видим системи - хардуерни и софтуерни - създадени за групи хора (колеги, членове на семейството, приятели, съученици и т.н.).

Бъдещето идва. Но за да стигнем до там, ние трябва да се пазим от фиксация върху хардуера и да започнем да работим повече над софтуера и интелигентния дизайн, ориентиран към потребителя.