На 23 октомври в Coфия Tex Πapĸ ще се проведе гoдишнaтa ĸoнфepeнция нa Неwlеtt Расkаrd Еntеrрrіѕе ореrаtеd bу Ѕеlесtіum, „Интeлигeнтни ИT peшeния. Πocoĸa: Изĸycтвeн интeлeĸт“. Във фокуса на тазгодишното издание ще бъде приложението на изкуствения интелект в различните индустрии. Партньори на събитието са Red Hat, Veeam, VMware, SAS, Stemo, Veracomp, PolyComp и Solytron. 

Изкуственият интелект настъпва и все повече мениджъри осъзнават ползите, които той може да донесе на техните организации. Според неотдавнашното проучване на 451 Research “VotE: AI and Machine Learning” сред организации от целия свят 43% от интервюираните ръководители смятат, че изкуственият интелект допринася за подобряване на услугите за крайния клиент, а 37% са убедени, че той ще им донесе конкурентно предимство. 

Изкуственият интелект в различните сектори

Според проучването 61% от компаниите от финансовия сектор в световен мащаб възнамеряват да въведат изкуствен интелект в близката една година. 37% от представителите на сектора са категорични, че новите технологии им помагат да намалят риска най-вече по отношение на измамите и тяхното разпознаване. Чрез машинното самообучение финансовите организации могат, въз основа на наличните данни, да обучат модели за разпознаване на измами. В допълнение машинното самообучение може да бъде използвано за подобряване на процедурите за съответствие с GDPR например.

Все още голямата спънка при финансовите институции е достъпът до информация, като според 37% от тях този проблем се отразява негативно на инициативите им в областта на изкуствения интелект.

Здравеопазването се позиционира на второ място по внедряване на изкуствен интелект според доклада на 451 Research, реализиран с подкрепата на HPE. 54% от организациите в сектора планират да внедрят технологията през следващата една година. 
Основната бариера пред навлизането на изкуствения интелект в здравеопазването е липсата на добре обучени кадри, смятат 39% от представителите на сектора. Това според анализаторите е ясен знак, че трябва да се увеличат крайните потребители, които разработват или внедряват изкуствен интелект, и така ползите от системите да достигнат до много повече хора. 


Производството се нарежда на трето място в класацията на секторите, планиращи да се възползват от предимствата на изкуствения интелект през следващата година. 42% от организациите възнамеряват да интегрират AI в своите процеси в близко бъдеще. Според експертите изкуственият интелект може да намери приложение при оценка на качеството, като той би могъл да се използва за разпознаване на проблеми и дефекти при продуктите, което пък ще намали разходите за производство. AI би могъл да намери приложение и при дизайна на нови артикули.

Най-голямото препятствие, с което се сблъскват мениджърите от производствения сектор, е внедряването на изкуствен интелект в съществуващите производствени технологии (според 27% от допитаните).

В публичния сектор използването на изкуствен интелект изостава на фона на другите сектори. Според данните 40% от ръководителите в сектора имат намерение да въведат AI през следващата една година. Тук технологията се използва най-често за гарантиране на физическата и цифровата сигурност, но тя би могла да намери широко приложение в транспорта и “умните” градове, като анализира събраната в реално време информация и изготвя препоръки за организиране на движението.
Не е изненада, че основната пречка пред използването на изкуствен интелект в този сектор е ограниченият бюджет.

Три препятствия и три решения

Първият основен проблем за всички организации е липсата на добре подготвените кадри. Изкуственият интелект и машинното самообучение изискват задълбочени технически умения, които не всички организации имат подръка. За да се справят с този проблем, много от тях търсят възможности за повишаване на уменията на наличните в организацията експерти, а други залагат на инструменти, които помагат за по-лесното внедряване на машинното самообучение.



Вторият проблем, с който организациите се сблъскват, е големият брой практически казуси на използване на изкуствен интелект. Може да звучи странно, но това прави доста трудна задачата на мениджърите да анализират и прогнозират как точно биха могли да се възползват от предимствата на AI в тяхната организация. В такива случаи експертите съветват проектите да бъдат възможно най-специализирани и фокусирани и мениджърите да потърсят подходящия технологичен партньор, който да им помогне при намирането на найправилното за тяхната организация AI решение.

На трето място, разбира се, стои ИТ инфраструктурата, която при повечето от организациите на този етап не отговаря на изискванията за натовареност при изкуствения интелект. AI се разпростира вече отвъд облачните технологии към крайните устройства, което предполага друг подход. Тук възможностите за реакция са: чрез придобиване на нов, специфичен за машинното самообучение хардуер и чрез разработване на нова парадигма за ИТ инфраструктурата на организацията. 

Ако имате интерес, вxoдът за събитието e бeзплaтeн, ĸaтo ce изиcĸвa peгиcтpaция нa caйтa: https://selectium.com/events/bulgaria/Intelligent-ITSofia-2019/#register.

Вижте още: Визионерът Рик Вера пристига за форума „Интелигентни ИТ решения. Посока: Изкуствен интелект“