В дъждовния ноември стоплихме кръвта си в един конкретен ден, който прекарахме с новото BMW Серия 1 по време на медийното му представяне в България. Тествахме го както в градска среда, така и до приятна дестинация извън града.

Имахме удоволствието да шофираме спортния върхов модел BMW M135i xDrive (среден разход на гориво: 7.1–6.8 л/100 км, 225 кВт (306 к.с.). Неговият нов двигател е най-мощният четирицилиндров агрегат на BMW Grouр.

Спортно, красиво, сигурно и висококачествено, със свеж дизайн и най-модерна свързаност, новото BMW Серия 1 е едно истинско BMW със силно изразена индивидуалност. При третото поколение на успешния премиум компактен модел за пръв път откриваме предно задвижване, като има и модификации с интелигентното задвижване на четирите колела BMW xDrivе.

Останахме приятно изненадани как BMW Серия 1 постига динамика на управлението, нетипична за предното задвижване. Значително е редуцирано недозавиването под влияние на мощността без стабилизиращи намеси, които иначе са типични за такива автомобили.

Автомобилът се отличава с впечатляваща, вдъхновена от моторните спортове Mesh бъбрековидна радиаторна решетка с триизмерно оформена мрежа вместо класическите пластини.

Фаровете са разположени под наклон и придават на автомобила свежо, младежко излъчване. Допада ни визията на опционалните Full LED фарове – които по желание са и адаптивни. Има изразен Sharknose, ясна клиновидна форма, както и панорамен покрив и осветени декоративни лайстни.

Осезаемо е увеличено пространството за пътниците на задната седалка, както и вместимостта на багажника. Друга новост е и фактът, че BMW Серия 1 се предлага само с 5 врати за разлика от предшествениците си.

За първи път при автомобил с двигател с вътрешно горене откриваме технологията ARB (actuator contiguous wheel slip limitation), която позволява значително по-фин и бърз контрол. При серийната технология ARB сензорът за приплъзване е разположен директно в блока за управление на двигателя вместо в управляващия блок на DSC.

Новото BMW Серия 1 може да бъде оборудвано и с адаптивно М окачване VDC (Variable Damper Control) с възможност за избор между два режима - Comfort и Sport. Дори и при базовите двигатели новото BMW Серия 1 е оборудвано с многораменно окачване на задната ос.

Серията може да се похвали с три различни технологии на трансмисиите. BMW 116d, BMW 118d и BMW 118i серийно се оборудват с модернизираната шестстепенна механична скоростна кутия. Новост е изключително модерната седемстепенна трансмисия  Steptronic с два съединителя, която се предлага като опция за BMW 116d и за BMW 118i.

Новата BMW Серия 1 може да се похвали и с редица асистиращи системи от моделите на BMW от по-висок клас. Сред тях откриваме BMW Intelligent Personal Assistant, Connected Navigation, управление чрез iDrive контролер, докосване, глас и жестове, както и асистент за паркиране с иновативен асистент за движение на заден ход. За пръв път за BMW Серия 1 се предлага и електрическо задвижване на задния капак.

Друга иновация е използването на смартфона като ключ на автомобила. Опционалният BMW Digital Key дава възможност за отключване и заключване на автомобила със смартфона чрез NFC. За отключване на автомобила смартфонът просто се поставя до дръжката на вратата – дори и батерията на телефона да е изтощена. Двигателят може да бъде стартиран, когато смартфонът е поставен в поставката за смартфони или в поставката за безжично зареждане. Водачът може да сподели дигиталния ключ с до 5 човека или алтернативно да ползва BMW Key Card със същата функционалност.

Третото поколение на BMW Серия 1 е вече на българския пазар с перфектна комбинация от динамика и пространство, функции и технологии, присъщи за високите класове и вълнуващи възможности за свързаност. Предлагат се четири линии на оборудване и един върхов модел.

Базовата му цена е 51 700 лв. с вкл. ДДС

Вижте още: 11 добри спортни коли, които са по-достъпни, отколкото си мислите