През уикенда клиентите на A1 България имаха затруднения с гласовите услуги и мобилен интернет в роуминг в държави от Европейския съюз. Като най-много българи бяха засегнати в Гърция заради избора им да прекарат там летните си отпуски. Основната причина за проблемите се оказаха технически проблеми в мрежата на Vodafone, която е основен роуминг партньор на A1 Group и A1 България при разговори и пренос на данни в чужбина. От българския телеком обявиха, че техническите екипи на трите оператора си съдействаха, за да възстановят достъпа до услугите в най-кратък срок.

Това създаде проблеми за българските потребители в чужбина, защото обикновено смартфоните и SIM картите на операторите се връзват приоритетно с тези телекоми, с които има партньорски споразумения. Така например по подразбиране картите на A1 България се свързват автоматично с мрежата на Vodafone при посещение на страни от ЕС, в които действа британската компания. 

В официално прессъобщение към медиите от А1 България обявиха, че към днешна дата мобилните услуги в роуминг за клиентите ѝ са изцяло възстановени и всички те могат да използват роуминг в Гърция и останалите държави от ЕС. Те допълниха, че засегнатите от проблемите между 1 и 2 септември могат да подадат заявление за компенсация онлайн на сайта на A1, на телефон *88, или в магазините на оператора.

Подалите заявление ще могат да избират между 500 безплатни мегабайта за роуминг на данни в ЕС, валидни до 7 октомври, или 500MB безплатен мобилен интернет в България - валидни до края на отчетния период на клиента. Операторът ще уведомява клиентите си за активацията на избраната от тях компенсация чрез SMS.

Тагове: