Когато Google представи Duplex, AI асистент, предназначен да говори като човек, компанията показа как обикновеният потребител може да използва технологията, за да спести време, като направи резервации и в бъдеще - какво ли още не. Това, което не беше засегнато, беше възможността Duplex да има приложение от другата страна на линията, като поеме ролята на служителите в телефонния център и телемаркетинга.
Според информация на The Information Google може да прави стъпки за намиране на други приложения за своя асистент и вече е започнала да експериментира с начините да използва Duplex, за да се занимава с по-отдалечени роли, които понастоящем са изпълнени от хора - нещо, което може да има последици за милиони души по цял свят.
Позовавайки се на човек, запознат с плановете на Google, сайтът съобщава, че компанията вече е в разговор с поне един потенциален клиент, който би искал да интегрира Duplex в своите операции. Тази фирма, която е неназована голяма застрахователна компания, се интересува от използването на гласовия асистент, за да се справя с прости и ясни обаждания за обслужване на клиенти.
Ако Google може да намери свое място в бизнеса с автоматизирани телефонни разговори за компании, това ще се превърне в мащабен източник за печалба. Изследователската фирма ResearchAndMarkets прогнозира, че облачно-базираният бизнес с телефонни центрове ще достигне около 21 милиарда долара до 2022 г. от 6.8 милиарда долара през 2017 г.
Разбира се, с разширяването на пазара, така ще бъде и с конкуренцията, а Google не е единствената голяма технологична компания, която вижда възможността да влезе в центровете за обаждания. Миналата година Amazon започна да продава версия на невероятно популярния гласов асистент Аlexа, предназначен специално за употреба, отговаряйки на въпроси чрез телефон и текст. Компании като IBM, Microsoft и Cisco също вече имат свое място в този бизнес, според The Information.