Apple и Google предприемат мерки, за да предотвратят разпространението на дезинформация за коронавирус от приложения, сочи доклад на CNBC. Apple, от една страна, отхвърля всички свързани с коронавирус мобилни приложения, които не са от правителството или официалните здравни организации, съобщиха разработчици пред новинарската организация. Google Play междувременно блокира всички търсения на термина коронавирус, макар че не е ясно дали това напълно блокира одобренията на приложения.

Apple ръчно оценява приложенията, като разглежда както разработчиците, така и откъде са получили техните данни. Поради това някои приложения на независими разработчици, които използват данни на Световната здравна организация (СЗО), се отхвърлят, защото не са признати здравни институции. Един от разработчиците казва на CNBC, че Apple е отхвърлил свързаното с коронавируса приложение, като заявява, че „приложения с информация за актуална медицинска ситуация трябва да бъдат подадени от призната институция“.

Поради всичко това резултатите от търсенето в App Store показват едва няколко приложения, свързани с вируса. Най-добрият резултат е бразилско правителствено приложение за епидемията, заедно с приложение за тапети; игра, подобна на Plague Inc.; приложение от Canadian Broadcasting Corporation и информационното приложение COVID-19, публикувано от медицински разработчик.

Търсенето за COVID-19 в Google Play показва, че „няма намерени резултати" за коронавирус. Google все още не е коментирал, но гигантът има политики срещу приложения, които „нямат разумна чувствителност към или се възползват от природно бедствие, зверство, конфликт, смърт или други трагични събития“ или извличат „печалба от трагично събитие без видима полза за жертвите“.

Google изглежда не забранява напълно независими приложения с информация за коронавирус, отбелязва CNBC. Топ приложение за Android, наречено Corona 100m, което картографира COVID-19 в Южна Корея, все още е достъпно например.

Google публикува уебсайт, наречен „Коронавирус: Бъдете информирани“, със списък, включващ приложения от Червения кръст, Центъра за контрол на заболяванията и Twitter. Тази страница обаче не се появява при търсене в коронавирус в Play Store.

Технологичните компании са доста активни по отношение на борбата с дезинформацията за коронавирус. Facebook и Google премахват невярно съдържание (включително фалшиви лекове), а Facebooks пуска безплатни реклами на СЗО, за да противодейства на неточности.

Виж още: Apple ще плати половин милиард заради забавените стари модели iPhone

Тагове: