Apple, Keurig Dr Pepper, Dollar Tree и Fitbit се присъединиха към други компании, подавайки писмо за противопоставяне на плана на администрацията на Тръмп за повече тарифи върху китайски стоки, включително iPhone, MacBook и модели кафе машини.
Съединените щати и Китай подновяват преговорите за прекратяване на търговската война след повече от един месец пауза. Лидерите на страните се очаква да се срещнат на срещата на високо равнище на Г-20 в Япония следващата седмица.
Президентът на САЩ Доналд Тръмп каза, че ще обмисли възможността за удължаване на тарифите върху китайски стоки за още 300 млрд. долара, ако срещата му с китайския президент Си Дзинпин не донесе напредък по търговския спор.
Виж още: Напук на Тръмп: Huawei продадоха 100 милиона телефона за 150 дни!
Новият кръг тарифи ще намали конкурентоспособността на Apple и ще намали приноса, който тя може да направи към американската хазна, съобщи Apple.
В документа се казва, че това е най-големият корпоративен данъкоплатец в САЩ пред Министерството на финансите и гигантът потвърди обещанието си за 2018 г. да допринесе пряко с над 350 милиарда долара за икономиката на САЩ за пет години.
„Ето защо тарифите на САЩ биха наклонили условията в полза на нашите глобални конкуренти“, казва Apple.
Таксите ще засегнат продукти като AirPods, Apple TV и батерии и части. Някои от тези продукти бяха спестени от предишния кръг тарифи, наложени през миналия септември на китайски стоки на стойност 200 млрд. долара, но бяха върнати в списъка, когато Тръмп реши да подготви тарифи за почти всички останали вносни стоки от Китай.
Много физически лица и компании също са изпратили писма и коментари до търговските регулатори на САЩ. Компании като Dell Technologies Inc, HP Inc и Walmart Inc вече са изразили своята съпротива. Производителят на носими устройства Fitbit Inc в писмо заяви, че тарифите ще доведат до конкурентно предимство за китайските производители на устройства на американския пазар, което предизвиква „загриженост за националната сигурност чрез поставяне на чувствителни данни за здравето, местоположението и финансите в обхвата на китайските власти”.
Китайските конкуренти са готови да пожертват печалби, за да спечелят пазарен дял „по начин, който американските компании като Fitbit не могат да си позволят“, се казва в писмото.