Xiaomi е изправена пред трудности при получаването на регулаторно одобрение за своя проект за електрически превозни средства в Китай - неочаквано препятствие за начинанието на смартфон гиганта за производство на автомобили на стойност 10 милиарда долара.
Базираната в Пекин компания е разговаряла с представители на Националната комисия за развитие и реформи относно лицензирането от месеци без успех, според хора, запознати с въпроса.
Xiaomi е един от по-късните потенциални участници в китайския EV сектор, който вече гъмжи от съперници, включително по-дълго утвърдени имена като BYD Co. и Nio Inc. Но милиардерът - съосновател на компанията Лей Джун, който каза, че е-колите ще бъдат последното му ново начинание, се надява опитът на Xiaomi в свързаните технологии и изграждането на лоялни потребителски общности да може да се пренесе на най-големия пазар на електромобили в света. Но колкото по-дълго е забавянето при осигуряването на лиценз, толкова по-голяма преднина ще спечелят неговите съперници.
Производителят на смартфони и електроника преследва нови области на растеж, след като регистрира първия си рекорден спад на продажбите през първото тримесечие. Докато някои ръководители на Xiaomi се надяват, че органът в крайна сметка ще даде зелена светлина на проекта за електромобили, други се притесняват, че процесът ще забави плановете на компанията, каза пред Bloomberg един от хората, който пожела да не бъде назован, обсъждайки вътрешни въпроси. Xiaomi регистрира своето дъщерно дружество за електромобили през септември 2021 г., което позволи на компанията да започне процеса на кандидатстване.
Акциите на Xiaomi паднаха с цели 5.4% в петък в Хонконг.
Трудността на Xiaomi при осигуряването на лиценз за производство на автомобили в Китай, както съобщава Bloomberg News, може да попречи на развитието на е-колите и да отложи дебюта, планиран за 2024 г. Забавянето може да удължи съпротивлението от огромните разходи за научноизследователска и развойна дейност, както и инвестициите в дълготрайни активи и може да натежи върху нейния пазарен дял, тъй като китайският EV сегмент става все по-натоварен с бързоразвиващи се конкуренти като Nio, Xpeng и Li Auto.
Снимка: Unsplash
Виж още: AI на Google може да се изплъзне от контрол с катастрофални последици