Хардуерът на смартфоните стана доста мощен, но и достигна известен предел през последните години, което кара производителите да се обръщат към всякакви различни характеристики и решения, за да продължат да развиват своите продукти, да ги направят по-полезни всяка следваща година и да запазят бизнеса си. Така софтуерът често е най-важен и изкуственият интелект (AI) получава много внимание. Всички телефони се сдобиват с виртуални асистенти и всеки се стреми да го направи по-умен, по-бърз и по-полезен за потребителя.

Samsung Bixby стартира със скромен прием на Galaxy S8. Потребителите не са доволни от основните функции на асистента, но компанията продължава да се ангажира да го развива непрекъснато и да го предлага на потребителите дори с истински хардуерен бутон на всичките си най-нови смартфони.

В началото на 2018 г. Samsung каза, че сега, когато Bixby има достатъчно разпространение, компанията ще се фокусира върху това да го развие и да го превърне в изключителен AI асистент. Сега ConZNet на Samsung (Context Zoom-in Network) - нов софтуер, създаден от Samsung AI Center - спечели два водещи световни конкурса за машинно четене и изглежда, че гигантът може да спази думата си.

Microsoft MARCO (Microsoft Reading Comprehension) и TriviaQA от Университета на Вашингтон са машинни конкурси за четене, които задават алгоритми за AI с обработка на действителни потребителски заявки, взети от различни Q & A извадки, след което дават отговор. Освен това и двата конкурса карат AI участниците да напишат научно издържани документи, като новинарски статии или публикации в блогове, пишат от Phonearena.

ConZNet на Samsung се нарежда на първо място в двата конкурса. Въпреки това заслужава да се отбележи, че той заема първото място в MARCO от 14 юни до 4 юли, когато е победен от алгоритъма VNET Baidu NLP.

И така, какво означава това за крайния потребител? Джихи Ким, ръководител на лабораторията на Research's Understanding в Samsung, казва, че нейният отдел вече е провел открити форуми, където обсъжда използването на AI с инженери от отделите за домашни уреди и смартфоните. И тъй като Samsung е доста голяма, за да развие своята екосистема на IoT с Bixby в сърцето ѝ, лесно е да си представим, че това е голяма нова тема за разговор. Освен това отделите за обслужване на клиенти също са много заинтересовани от това, как ConZNet може да се използва за подобряване на използваемостта и полезността на чатботовете им.

В този момент обаче не можем да знаем колко време ще мине, преди ъпгрейдът да стигне до потребителски продукти.