През последната година феновете на Coca-Cola се запознаха с привидно неземни вкусове като Starlight, dreams, XP points и дори един от DJ Marshmello (за съжаление, с вкус на ягоди, а не на едноименното лакомство). А сега марката се пренася с машината на времето в 3000 г. за най-новото си попълнение в колекцията Creations.

За да се стигне до вкусовия профил от следващо поколение за Y3000, Coca-Cola използва изкуствен интелект и генеративни технологии. Тя възложи на тези модели да създадат това, което според тях ще има вкус в бъдещето. Изкуственият интелект работи заедно с човешкия си екип и феновете, за да разбере "как феновете си представят бъдещето чрез емоции, стремежи, цветове, вкусове и други". Не е трудно да видим, че това е начин Coca-Cola да прояви своята нестандартна научна страна.

Както и останалата част от колекцията Creations на Coca-Cola, новата кутия е направена така, че да отразява нетрадиционния ѝ вкус. В нея се вихри абстрактен микс от лилаво, розово и синьо, а леко размитият надпис добавя допълнителен слой мистика.

"Надяваме се, че през 3000 г. Coca-Cola ще бъде все така актуална и освежаваща, както е днес, затова се изправихме пред предизвикателството да изследваме концепцията за това какъв вкус би имала една кола от бъдещето - и какви преживявания би отключила една кола от бъдещето?", каза Оана Влад, старши директор за глобалната стратегия в The Coca-Cola Company. "Платформата на марката Real Magic възхвалява неочакваните връзки, които правят обикновеното необикновено, така че ние умишлено обединихме човешкия интелект и изкуствения, за да изразим онова, което Coca-Cola вярва, че утрешният ден ще донесе."

Потребителите в САЩ, Канада и Мексико могат да закупят както оригиналната рецепта, така и варианти без захар. В същото време тези в Китай, Европа и Африка ще могат да се възползват само от версията с нулево съдържание на захар.

За допълнително забавление QR кодът на опаковката ви позволява да надникнете в бъдещето - 977 години напред. Кой знае, може би ще разберем дали най-накрая сме измислили летящите коли и роботите прислужници - и дали газираната напитка наистина има вкус точно какъвто е предвиден за 3000 г.

Снимка: Coca-Cola

Виж още: Генеративният изкуствен интелект може да замени 300 милиона работни места