Докато битката между Facebook и Apple се засилва, нов доклад на The Wall Street Journal разкрива подробности за гнева на Facebook и неговото ръководство към Apple. Зародишът му може да бъде проследен до интервю, което шефът на Apple Тим Кук дава през 2018 г. в разгара на скандала с Facebook и Cambridge Analytics.
В интервюто Кук обявява, че Apple никога няма да се окаже в подобна позиция, и призова за сериозни регулации, които да предотвратят повторението на такива случки. В отговор съоснователят на Facebook Марк Зукърбърг публично определя коментарите на Кук като „неистини“.
В затворен кръг обаче Зукърбърг е бил дори още по-твърд. „Трябва да им причиним болка“, казва той на екипа си приближени във Facebook.
В края на 2020 г. Facebook обмисля да се включи на страната на студиото в съдебната битка между Epic Games и Аpple. Макар в крайна сметка компанията да реши да се въздържи, тя смята да помогне с документи и съвети на Epic, докато планира собствено антимонополно дело срещу Apple. Според Facebook дилемата за избор между лично пространство и персонализирани услуги, която Apрle представя, не е правилна и Facebook всъщност осигурява и двете.
„Apple твърди, че става въпрос за лично пространство, но за тях всъщност е въпрос на пари и ние ще докажем тяхното антиконкурентно поведение“, е цитиран да казва говорител на Facebook.
Според вестите напрежението между Facebook и Apple е толкова сериозно, че рекламодатели, адвокатски кантори и лобисти, които досега са работили за двете страни, вече се притесняват, че няма да могат да го правят.
Снимка: shutterstock