Когато големите технологични компании се нападат публично, те вдигат много шум за това на всички възможни фронтове. Достатъчно е да погледнете Facebook, който тийзна Apple отново в поредица от вестникарски реклами на цяла страница, твърдейки, че промените в поверителността в iOS 14 ще навредят на малкия бизнес, който разчита на целенасочена реклама.

Функцията за поверителност, настроена да се появява в iOS и iPadOS 14, вече предизвика загриженост сред фирмите, подкрепяни от Facebook и Google, чиито реклами проследяват потребителите в приложения и уебсайтове, за да създават подробни профили и насочени реклами. По същество функцията изисква от разработчиците да детайлизират как техните приложения събират и използват данни, като същевременно искат разрешение от потребителите.

Функцията за прозрачност на данните трябваше да бъде внедрена през излизането на iOS 14 през септември, но Apple реши да отложи пристигането ѝ до началото на следващата година, така че разработчиците да имат повече време за подготовка - вероятно подтикната от протеста на компании като Facebook. Отлагането доведе до писмо, адресирано до Тим Кук от коалиция от граждански и правозащитни организации, изразяваща разочарованието си.

Забавянето не успокои социалната мрежа, която пусна реклами на цяла страница в The New York Times, The Washington Post и The Wall Street Journal, наричайки промените „опустошителни за малкия бизнес“, който разчита на персонализирани реклами за продажби. Съобщението на Facebook включва адрес за сайта в подкрепа на малкия бизнес“, където собствениците на фирми могат да критикуват промените в iOS.

The Verge отбелязва, че новите етикети за поверителност на App Store на Apple са пристигнали тази седмица, подчертавайки как приложенията за iOS използват данните на хората.

Facebook е малко вероятно да намери особено съчувствие от ежедневните потребители, които не искат техните навици за сърфиране да се проследяват в интернет. Странно е също така да се види, че компанията се застъпва за малкия бизнес толкова скоро след като Федералната комисия по комуникации и прокурори от американски щати заведоха две отделни дела срещу гиганта за предполагаемо антиконкурентно поведение.

Снимка: shutterstock

Виж още: Новият Lenovo Legion ще има най-мощните говорители за смартфон в света

Тагове: