Facebook, социалната мрежа, вече няма да определя бъдещето на Facebook - компанията майка, която вече ще бъде известна като Meta. Facebook Inc. се ребрандира, за да разграничи своята изпаднала в криза социална мрежа, която има все по-лоша репутация по целия свят, от корпорацията, която залага бъдещето си на обещанието за „метавселена“.
„Нашата марка е толкова тясно свързана с един продукт, че не може точно да описва и представлява всичко, което правим днес, камо ли в бъдеще“, казва Зукърбърг. „Отсега нататък ще бъдем на първо място в метавселената, а не във Facebook.“
Зукърбърг обяви новото име по време на виртуална реч за събитието Connect на компанията. Съгласно новото положение, Facebook и неговото „семейство от приложения“ ще бъдат подразделение на по-голямата Meta компания, която все още ще се ръководи от Марк Зукърбърг.
Преструктурирането има някои прилики със случая, когато Google се преструктурира в Alphabet - холдинговата компания, която сега управлява Google заедно с нейните други клонове като DeepMind и Nest. По-рано Facebook заяви, че планира да отдели Facebook Reality Labs, своята група за AR и VR, от останалата част от компанията, когато отчита финансовото си представяне. В ново изявление гигантът добави, че неговата „корпоративна структура“ няма да се промени.
Снимка: Pikrepo
Виж още: Няколко мрачни аспекта на изкуствения интелект, които вещаят опасности за човечеството