Facebook ще започне да следи браузването на потребителите в интернет дори ако те не са регистрирани в социалната мрежа, информира Tech Radar.

Използвайки своята платформа Facebook Audience Network, която е сходна на Google AdWords, компанията предоставя реклами на много сайтове, което означава, че регистрираните потребители биват следвани от таргетирани реклами, докато сърфират в мрежата. От вчера обаче дори онези без акаунти също ще бъдат в обхвата на рекламодателите в Audience Network.

Това ще стане, като Facebook инсталира "бисквитки" на браузърите на потребителите, които ще наблюдават тяхната активност в мрежата и ще използват информацията, за да предоставят реклами, които отговарят по-точно на интересите им - или по-скоро на това, което Facebook счита за ваши интереси на базата на това, което разглеждате.

Ако имате Facebook акаунти и желаете да спрете следването, може да го направите от менюто с настройките. Ако не сте потребители на мрежата и закономерно се притеснявате от нейното присъствие в браузъра ви, може да се откажете от сайта на Digital Advertising Alliance. Мобилните потребители могат да блокират следенето през настройките на устройството си.

Виж още: Проучване в 187 държави показва, че WhatsApp e най-предпочитаното приложение за съобщения