Facebook вече тества реклами за добавена реалност в своя News Feed, обяви компанията на събитие в Ню Йорк. Новата функция, която е ограничена до потребителите в САЩ при стартирането ѝ, ще ви позволи виртуално да пробвате различни елементи, включително модни аксесоари, козметика, мебели и др. Целта тук, разбира се, е да ви помогне да визуализирате как изглежда продуктът върху вас или във вашата физическа среда, преди да го купите. Michael Kors е първата марка, която има AR реклами в News Feed, където ще позволи на хората да разглеждат различни слънчеви очила, да използват камерата, за да ги "пробват" и след това да купят чифт, ако ги харесат - и всичко това в рамките на реклама.
Тай Ахмад-Тейлър, вицепрезидент на Facebook за продуктовия маркетинг, казва, че идеята с AR рекламите е да има нови начини да свържете купувачите както с откриването на продукти, така и с тяхното незабавно пазаруване.
"Хората очакват персонализирано и визуално вдъхновяващо изживяване навсякъде, където пазаруват, независимо дали са на телефона си или в магазина", каза той, като отбелязва, че това не само ще накара потребителите да пазаруват по-завладяващо, но и ще помогне на бизнеса да продаде продуктите си. Самите AR реклами изглеждат като всички традиционни статични реклами, но те оживяват, след като клиентите кликнат или докоснат бутона Tap to try it on или "Докоснете, за да го пробвате".
AR Рекламите са най-новият пример за това, как Facebook се захваща с добавената реалност. На конференцията на разработчиците на F8 през май миналата година компанията създаде заедно с Nike експеримент в AR, който позволи на феновете да купят чифт обувки с лимитирана версия чрез приложението Messenger. Макар че Michael Kors е единствената марка, която тества AR реклами в момента, Facebook казва, че повече ще се включат в експеримента в близко бъдеще, така че би трябвало да очаквате да видите много повече от тези реклами в Feed News скоро.