Енрико Галиера, главният търговски директор на Ferrari, потвърди позицията на италианския автомобилен производител, че няма да произвежда електрическа кола поне до 2025 г. Той вярва, че технологията за батерията ѝ се нуждае от поне няколко години, за да се подобри и за да може да се представи подобаващо за „наследството на марката Ferrari“.
„Твърдо вярваме, че технологията на батериите все още не е достатъчно развита, за да отговори на нуждите на суперколата. В следващите пет години не мислим, че тя ще успее да отговори на нуждите на едно Ferrari“, казва Галиера.
Въпреки това Галиера не изключва Ferrari EV в някакъв момент в далечното бъдеще. Но той вярва, че е-технологията се нуждае от много повече време и работа.
„Веднага след като бъде разработена подходяща технология ще можем да произведем кола, която да отговаря на нашата позиция на пазара. Защо не го направим още сега? Според мен ключът е технологията. Няма да произведем електрическа кола само за да има такъв модел Ferrari.“, смята Галиера.
Преди година Ferrari представи хибридa Ferrari SF90 Stradale със 7.9 kWh батерия. Тогава Галиера сподели, че купувачите на компанията харесват електрическо задвижване, защото то запазва тишината близо до дома.
„Имаме клиенти, които обичат да използват EV режим рано сутрин, за да напуснат къщата си безшумно, след което могат да използват двигателя и да чуят звука на Ferrari на пътя.“, казва Енрико Галиера.
Той не се притеснява и от това, че бутиковият италианския производител Pininfarina влиза в бизнеса с EV. Миналия ноември Pininfarina обяви планове за производство на платформа за електрически превозни средства в сътрудничество с доставчика Bosch. На автомобилното изложение в Женева през 2019 г. Pininfarina представи Battista, електрически суперавтомобил с мощност 1900 конски сили.
Виж още: Ще оцелеят ли Uber и Lyft в пост-COVID-19 свят?