Google прави нова социална мрежа, наречена Shoelace, за която твърди, че „ще даде тласък на социалния ви живот“. Само няколко месеца след като преустанови съществуването на Google+, гигантът разкри, че се готви за втори рунд срещу Facebook, като този път ще акцентира изключително върху събитията.
За разлика от повечето социални мрежи, които позволяват на хора от цял свят да се свързват, Shoelace е базирана на регионален принцип и тестовете включват няколко общности от Ню Йорк. За момента наличното за iOS и Android приложение работи само с покани; без такава изобщо не може да го инсталирате. То няма да има уеб версия и прилича доста на Schemer – друга социална мрежа на локационен принцип, която Google стартира през 2011 г. и спря три години по-късно.
За близко бъдеще изглежда малко вероятно нова социална мрежа да разчупи хватката на Facebook, но може би ако работи директно с конкретни общности като градове, университети и др., Google ще може да се настани в някои ниши. Разбира се, може и нищо да не се получи. Shoelace се разработва от екипа Area 120 на Google, който специализира в експериментални проекти, много от които не виждат бял свят. Само времето и някои жители на Ню Йорк ще могат да кажат какво ще стане.
Виж още: Instagram с най-интересното решение против хейтъри досега