Въпреки че свързваме Google повече с нейните софтуерни услуги, като едноименната търсачка или сайтът YouTube, американският гигант всъщност се представя доста добре и на хардуерния пазар.

Според анализатора Марк Махони от RBC Capital Markets, хардуерните продажби на Google за 2018 г. ще донесат почти 8.8 милиарда долара, което е 6 процента от общите ѝ приходи и с 60 процента повече от миналата година. Водеща роля имат новите Google Pixel телефони, а веднага след тях се нарежда марката умни домашни уреди Google Home, която влизат персоналния асистент и умните дисплеи. Не трябва да бъдат подценявани приходите от продуктите с марката Nest като популярния домашен термостат.

Анализаторите очакват, че тази тенденция ще се запази през 2019 г. като все повече ще се увеличават приходите от умни колонки и домашни уреди. Все пак, той прогнозира, че продуктите с марката Pixel, в които освен телефони влизат още таблети и лаптопи, ще продължат да бъдат водещи по приходи до 2021 г.

Хардуерът е важен за общия бизнес на Google, защото чрез него компанията предлага повече реклами на клиентите си. Някои дори дръзко съветват гиганта да започне да дава безплатно умната домашна колонка Google Home Mini срещу по-голям брой персонализирани реклами.

Тагове: