Facebook не спря да се развива след като чукна 1 млрд. потребители. И явно няма да спре дори ако свърже всеки с достъп до мрежата.


"За да направим света по-отворен и свързан" всъщност означава, че всеки човек, независимо от местоположението или социалния си статус трябва да може се свързва с другите хора по света. Ето защо главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг заяви, че иска да "обнови компанията, за да може да реши много по-трудно проблеми" - по-специално разпространението на самия Интернет.

 

Миналия месец, Зукърбърг стартира Internet.org. Това е уеб инициатива и партньорство с шест телекомуникационни и мобилни компании. Заедно, те ще изградят нова технология за компресиране на информация, мрежова инфраструктура и бизнес модели, които да направят данните по лесно достъпни. Това е от решаващо значение, тъй като голяма част от разходите за притежаване на смартфон са достъпът до данни, а не хардуера.

Някои ще кажат, че това е просто заговор на Facebook, за да увеличат бройката на потребители си, но в същността си, мисията е наистина алтуристична. Интернет е глобален феномен, чрез който можем да се образоваме, да общува с всеки на тази планета и да получим икономическа мобилност. Навсякъде където има интернет, той е увеличил БВП и помага на хората да останат в по-тясно връзка с тези, които обичат.

 

Възможно ли е Facebook да печелят пари? Разбира се. Но това не значи, че това е движещия мотив.

 

Въпреки че Зукърбърг се бори за тази кауза, тя няма да бъде само негово хоби. Това е манифестът на Facebook. Това е нещото, което социалната мрежа прави от 2004 г. насам – да свързва хората.

"Тактиката се променя през цялото време", но не и целта на мисията, казва Марк на сцената на TechCrunch Disrupt 2013 в Сан Франциско. Можете да гледате цялото интервю в по-долу.

 


 

 

 

 


 

 

Младия главен изпълнителен директор обсъжда и как бизнесът се разделя на две категории: "Има фирми, които се самоопределят като начина, по който правим нещата, и други компании, които се самоопределят като конкретен начин за променя на света." Последното е за предпочитане. Това е защото Зукърбърг е израснал във времена, в които е боготворял Бил Гейтс и неговата мисия да постави "компютър на всяко бюро и във всеки дом."

Създаването на мисия, която има значение изисква да се направи нещо дръзко, и стойностно, а тези фактори, събрани на едно място не винаги са много популярни. "Аз не съм с убеждението, че стойностите са полезни само ако са спорни", заяви Зукърбърг. Той укори фирми за публикуване на кухи фрази като "Честно казано!"! Разбира се, че трябва да бъдем честни, допълва той.

 

В заключение Зукърбърг казва, че „всички хора искат да бъдат свързани". И с блясък в очите той споделя, че целта на компанията му е точно такава, възкликвайки: "Ето защо ние сме тук."

Тагове: