Голямата война на търсачките с изкуствен интелект продължава и след прибързаното и неуспешно стартиране на своя Bard, Google е в явно неизгодно положение спрямо Bing. Microsoft разбира, че има шанс да победи Google поне веднъж в живота на гигантите, затова използва всички възможни методи, за да накара потребителите да се придържат към Bing и да избягват да използват Bard на Google. Както беше забелязано от бдителния Витор де Лука в Twitter, Microsoft вече показва големи банери на Bing, когато хората използват Google Bard в браузъра Edge.

Витор забеляза банера в Microsoft Edge Dev, както и други потребители, въпреки че все още са в списъка на чакащите за достъп до Bard. Текстът предлага да се сравнят отговорите на Bard с Bing, а щракването върху рекламата отваря Bing Chat в таб с разделен екран (нова функция, която Microsoft въведе по-рано тази година).

Такива тактики не са нови и Google също е виновен за използването на агресивни методи за привличане на потребители. Този път обаче подходът на Microsoft поне изглежда разумен, тъй като позволява на потребителите да сравнят два продукта и да решат кой е по-добър. Той е много по-добър от безсрамната реклама, която Microsoft постави на уебсайта на Google Chrome преди няколко месеца (и за щастие се отказа от нея скоро след това).

Снимка: Unsplash

Виж още: Американският съд отказа да дава патенти за изобретения на AI