Най-новите данни от маркетинговата компания Canalys потвърждават тенденция, която мнозина от вас сигурно са усетили през 2018 г.: възхода на китайските телефони в Европа. През миналата година видяхме големи събития на Huawei и Орро в Париж за техните флагмани, допълвани от постепенното навлизане на Xiaomi в повече страни на континента и запазването на популярността на OnePlus. Според Canalys 32 процента, или около 1/3 от продадените в Европа през 2018 г. смартфони идват от китайски производители. Лъвският дял се пада на Huawei с повече от 23 процента от пазара към края на 2018 г.

Според анализаторите конфликтът между Huawei и американските власти всъщност се е отразил положително на европейския смартфон пазар. Враждебното отношение на американската администрация кара китайските компании да инвестират в Европа вместо в САЩ. Европейските потребители не сменят бързо телефоните си, но за китайските компании има възможност да изместят сегашните лидери на пазара. Компании като Huawei и Xiaomi привличат с по-достъпни цени, които оставят конкурентите без отговор и особено по-малките марки в Европа са безсилни срещу китайските количества внос.

Имайки предвид, че смартфон пазарът като цяло се свива, нормално е да има повече губещи, отколкото печеливши. През 2018 г. най-големия спад отчита Samsung – цели 10 процента спрямо 2017 г. При Аpple спадът е с 6 процента и гигантът е пласирал 42.8 милиона телефона в Европа, което е минимална преднина спрямо продадените от Huawei 42.5 милиона телефона.

Ако тази тенденция продължи, вероятно е Huawei да се изкачи до второто място след Samsung в Европа още в началото на тази година и да го задържи поне докато не дойде следващото iPhone поколение през септември.

Тагове: