Най-гледаното видео на YouTube за 2016 г. не трябва да изненадва никого. Това е епизод на популярното шоу Carpool Karaoke, в който Джеймс Кордън е с певицата Адел. По-нататък обаче клиповете в топ 5 са по-необичайни - имаме видео на пародийната песен Pen-Pineapple-Apple-Pen, клип с отровна змия, реклама на Nike с Кристиано Роналдо и прослушване от епизод на America’s Got Talent.
Да се опиташ да намериш общ знаменател на базата на тези клипове не е лесна задача, пише The Verge. По същия начин най-популярните постове в Tumblr са странна колекция от мемета и снимки, които сигурно няма да ви говорят много. Това е показателно за социалните мрежи - те са затворена общност, имат собствен език и тенденции и е трудно да откриете база за сравнение с други неща в мрежата.
Разбира се, идва и моментът с размерите. YouTube има над един милиард потребители, а Tumblr - около 20 милиона. Най-популярният пост в Tumblr събира едва около милион споделяния, докато Carpool Karaoke е гледан над 135 милиона пъти. Когато платформа като YouTube достигне такива размери, тя вече не може да поддържа само една доминираща общност; вместо това отделните канали придобиват собствена индивидуалност и се превръщат в колекция от неформални мрежи, ръковедени от хора със собствени идеи за това, какво да предложат и да консумират там.
Виж още: Google официално пусна 4K филми в Google Play Movies