Забелязали ли сте, че някои известни производители на технически аксесоари изчезват от Amazon? Това не са просто редки инциденти - те са част от по-мащабна кампания. В отговор на въпрос на The Verge, Amazon потвърди доклада на South China Morning Post, че интернет гигантът е забранил над 600 китайски марки (разпространени в 3000 акаунта на продавачи) поради инциденти с измами при продуктови ревюта. Тези фирми умишлено и многократно са нарушавали политиките за преглед, забраняващи материално стимулирани ревюта, казва Amazon.

Онлайн търговецът на дребно за първи път съобщи размерите на цифрата в интервю с вицепрезидента Синди Тай в контролираната от държавата мрежа China Central Television. Преди това компанията беше мълчалива за по-широките усилия да се изчисти онлайн пазарът от фалшиви отзиви.

Санкциите започнаха сериозно пет месеца по-рано, но получиха по-голямо внимание, когато Amazon забрани Aukey и Mpow. Продавачите бяха хванати да предлагат награди, включително карти за подаръци, за клиенти, които оставят добри отзиви. По-късно Amazon изгони още RAVPower, Vava и други сравнително известни марки за подобно поведение. Не е ясно колко некитайски марки са изправени пред забрани.

Има признаци, че тези доставчици или избягват забраните, или по друг начин заобикалят откриването на порочните им практики, като например слушалките Aukey, които се продават под марката Key Series. Логично е обаче да се каже, че по-широката стратегия за борба с измамите е променила значително пазара на Amazon в положителна посока - за съжаление на забранените компании, които силно зависят от продажбите, базирани на онлайн пазара на Amazon.

Снимка: Pikrepo

Виж още: NASA надзърна в сблъсъка, който ще доведе до гибелта на нашата галактика