Европейските законодатели работят, за да улеснят поддържането на контрол върху личните ви данни в интернет и да следят какви информационни сайтове получават от вас. Знаковият общ регламент за защита на данните (или GDPR) оказа силно въздействие върху начина, по който използваме интернет, и помогна за повишаване на обществената осведоменост за това, как сайтовете обработват нашите данни - дори ако не живеете в Европа. За да се съобрази по-добре с актуализираните регулаторни указания и в опит да даде на потребителите повече контрол, Google променя начина, по който обработва бисквитките в Европа в своите услуги.

Европейските потребители, които все още не са влезли в акаунт в Google (или посещават сайтове в режим инкогнито), скоро ще видят нов банер за бисквитки в Google Search и YouTube, информиращ посетителите как бисквитките на браузъра ще бъдат използвани от уебсайта, ако бъдат приети. Активните части тук са големите бутони за приемане или отхвърляне на всички ненужни бисквитки наведнъж. Ще има и опция да се разровите и да получите по-подробна информация за разрешенията, ако потребителят избере това.

Google казва, че формулярът е направен със специфични указания от френската Commission Nationale de l’Informatique et des Libertés (CNIL) и промяната всъщност започна да се въвежда по-рано този месец за френски потребители, посещаващи YouTube. Посетителите в останалата част на Европа също ще започнат да виждат новата опция скоро.

За да даде на потребителите този сравнително прост интерфейс (не че всичко по принцип с GDPR е супер лесно), Google отбелязва, че е трябвало да направи някои по-дълбоки промени в своята инфраструктура - неща, които крайните потребители едва ли ще забележат. Нищо от това не променя фундаментално начина, по който ще използвате Search или YouTube, но повече прозрачност винаги се оценява положително.

Снимка: Pikrepo

Виж още: Дигитална трансформация на финансовата индустрия: водещите тенденции за 2022