Американският мобилен оператор Verizon обяви, че продава емблематичните компании Yahoo и AOL за пет милиарда долара на частната инвестиционна компания Apollo Global Management. По този начин някогашните емблематични имена от зората на интернет за пореден път сменят собственика си, а за Verizon остава огромна финансова загуба от тази авантюра.
Verizon закупи AOL през 2015 г. за 4.4 милиарда долара, а две години по-късно плати за Yahoo 4.5 милиарда долара, въпреки че прочутите марки бяха изпаднали на заден план години по-рано. Опитът на Verizon да се конкурира с Google и Facebook на пазара за онлайн реклама не сработи и практически доведе до загуба от 4.6 милиарда долара.
Изглежда, че Apollo не е имала особена конкуренция от други потенциални купувачи. Други компании са имали интерес към отделните части от конгломерата на Verizon като новинарския сайт TechCrunch и Yahoo finance, но не са искали да платят за целия пакет. В новия си вид двете компании ще бъдат обединени под марката Yahoo, докато Verizon ще получи огромна част от сумата кеш.
Любопитно е, че по данни на Verizon, въпреки упадъка на Yahoo спрямо ранните години на интернет това продължава да бъде четвъртата най-посещавана интернет платформа в глобален план.
Снимка: Wikimedia
Виж още: Adidas vs. Nike – изкуствен интелект vs робот