По-малките звукозаписни компании са недоволни от Apple Music и някои големи имена на музиканти няма да са достъпни, когато новата абонаментна музикална услуга на компанията стартира на 30 юни.

От Beggars Group казват, че са "много загрижени, особено за хора на изкуството, пускащи нови албуми в следващите три месеца", заради предложението на Apple да плати нулеви възнаграждения по време на тримесечния безплатен пробен период, който предлага на потребителите.

В писмо до своите музиканти и мениджъри се обяснява, че те се борят да видят "защо собствениците на права и творците следва да поемат този аспект на разходите на Apple за привличане на клиенти".

Въпреки че може и да не сте чували за Beggars, групата притежава или разпространява няколко по-малки звукозаписни компании, включително XL Recordings, Rough Trade, 4AD и Matador. Това го прави дом на Adele, Dizzee Rascal, Jack White, M.I.A., Queens of The Stone Age, Sigur Rós, Tanlines, The Prodigy, Tyler The Creator, Vampire Weekend  и други. The Telegraph съобщава, че инди лейбълът Domino също е недоволен от Apple Music - Domino понастоящем представлява Arctic Monkeys, Hot Chip, Tricky и др.

Apple очевидно има известни проблеми с малките артисти според фронтмена на Brian Jonestown Massacre Антон Нюкомб, който заяви в Twitter, че компанията го е заплашила да свали музиката му от iTunes, ако той не се съгласи с условията на "трите месеца".

Като цяло отношението на Apple изглежда се харесва от повечето звукозаписни компании. Тя ще изплати 71,5% от нейните музикални приходи на лейбълите (които след това ще разпределят само част от тази сума на изпълнителите си). Това е повече, отколкото Spotify плаща (70 процента), но по-малко от Tidal, които предлагат 75 процента (уж 62,5% за лейбълите и 12,5% за хора на изкуството).

Beggars не изглежда да имат проблем с това, което Apple предлага на изпълнителите и лейбълите като цяло, и казват, че "в много отношения структурата на сделката е много прогресивна". Те се надяват, че "пречките за съгласие" с групата и други независими лейбъли могат да бъдат отстранени преди стартирането на услугата след две седмици.

 

Прочетете още: Реалната цел зад Apple Music