Екосистемата на приложенията за iOS помага за милиони долари към икономиката и поддържа хиляди работни места по целия свят, твърди ново проучване на Apple.
Мобилният гигант пусна два доклада, единият по поръчка на компанията, анализиращ въздействието на App Store върху цялостната икономика.
Докладите от Analysis Group (поръчани от Apple) и Progressive Policy Institute се стремят да оспорят идеята, че Apple злоупотребява с доминацията на App Store за сметка на конкуренти и разработчици.
Epic Games и други се опитаха да твърдят, че Apple нарушава антитръстовите и други закони, като таксува разработчиците с 30% комисиона от всяка продажба и покупки в приложението, като се има предвид, че iOS не позволява алтернативни методи за изтегляне на приложения.
„Икономиката на приложенията за iOS продължи своята роля като двигател на икономически растеж и възможности през 2021 г., поддържайки повече от 2.2 милиона работни места в САЩ и помагайки на малкия бизнес да намерят повече успех от всякога“, казва Apple.
Според доклада на Analysis Group приходите за по-малките разработчици – тези, които печелят под 1 милион долара годишно и имат по-малко от един милион годишни изтегляния – са се увеличили със 113% между 2019 и 2021 г. в световен мащаб. В САЩ този брой е 118%. (Изследването изключва тези с под 1000 изтегляния.)
Това не е първият път, когато Apple пуска проучване за магазина за приложения. По-рано през април Apple публикува доклад, също от Analysis Group, който показва, че собствените ѝ приложения „рядко са най-популярното приложение от определен тип“, опитвайки се да оспори разказа, че Apple привилегира собствените си приложения.
Още през юни 2021 г. Apple пусна подобен доклад, показващ, че App Store е улеснил около 643 милиарда долара за резервации и продажби в световен мащаб през 2020 г., което е ръст от 24% спрямо предходната година.
Въпреки че произходът на тези доклади означава, че те не могат да се приемат за напълно обективно, Apple вероятно има логика. Лесното изтегляне на приложения от App Store, като се знае, че някой от Apple ги е проверил, отвори цели нови светове, подпомогнати от качеството на iPhone като хардуер.
Цели индустрии, например инфлуенсърите в Instagram и извикването на такси и превоз от приложение, са израснали до голяма степен от екосистемата на iOS.
Въпреки това заслужава ли Apple да вземе 30% от тези транзакции? Много разработчици, големи и малки, биха спорили комисионата сега – и това е същността на проблема за Apple.
Въпреки че компанията постигна успех срещу Epic в съда, бяха направени промени в App Store, за да позволят на разработчиците да изпращат потребители към външни уебсайтове, за да се регистрират като клиенти.
Снимка: Pikrepo
Виж още: Резултатите на iPhone 12 в Geekbench разкриват съвсем скромен ръст в производителността