По-рано тази седмица Уейн Ма от The Information очерта проблемите, с които се е сблъскала Apple по време на разработването на своя обсъждан от години AR/VR шлем. Сега в последващ доклад той сподели няколко допълнителни подробности за носимото устройство.

Като за начало за една от функциите на шлема се казва, че са реалистични аватари с точни изражения на лицето, заснети от 14 камери:

"Други предизвикателства като включването на 14 камери на джаджата са причинили главоболие на инженерите на хардуера и алгоритмите. Камерите включват такива, които ще проследяват лицето на потребителя, за да гарантират, че виртуалните аватари точно представят израженията и движенията на устата им, функцията за маркировка."

В доклада се добавя, че бившият шеф на дизайна на Apple Джони Айв е останал ангажиран с проекта за шлем като външен консултант на компанията:

"Един човек, запознат с въпроса, каза, че консултантската работа на Айв за Apple, откакто той напусна, включва шлема, добавяйки, че често е привличан, за да помогне на бившия си екип да прокара своите предпочитания в области като батерия, разположение на камерата и ергономичност пред тези на инженерите. Двама души казаха, че дори след като Айв напусна Apple, някои служители в проекта за AR/VR шлема все още са били длъжни да пътуват от Купертино до Сан Франциско, където Айв има дом, за да получат одобрението му за промените."

Съответно Айв е продължил да променя дизайна на уреда. Докато по-ранните прототипи са имали батерията в лентата за глава, той предпочита дизайн, който ще свързва шлема с батерия, която потребителят носи, подобно на дизайна на шлема на Magic Leap. Не може да се знае дали този подход ще влезе в окончателния дизайн.

Твърди се, че първоначалната версия на шлема на Apple няма фокус върху игрите:

"Четирима души, които са работили по проекта, също разкритикуваха липсата му на фокус върху игрите: категория софтуер, който се харесва на онези, които първи възприемат новите продукти, и нещо което беше важно за успеха на iPhone и беше голям приоритет за VR групата на Meta. Тези хора казаха, че групата на Рокуел почти никога не споменава игри във вътрешни презентации за възможните употреби на шлема. Apple не разработва игрови контролери за устройството и се стреми да използва проследяване на ръцете или в комбинация с щипка за пръсти, подобна на щипка за пране, като начин за управление за устройството", казват много хора, запознати с проекта.

Както беше съобщено по-рано, Apple обмисляше шлема си да бъде свързан към външна базова станция за някои изчислителни задачи, но сега се очаква той да бъде напълно самостоятелно устройство. Докладът твърди, че базовата станция ще използва същия чип, който по-късно беше обявен като M1 Ultra за Mac Studio.

Очаква се самият шлем да се захранва от два чипа, с кодек за стрийминг за намаляване на латентността. Основният чип вътре ще бъде еквивалентен на чипа M2, който се очаква да дебютира в новите модели MacBook Air и iPad по-късно тази година, се твърди в доклада.

Понастоящем се очаква AR/VR шлемът на Apple да бъде пуснат през 2023 г. Марк Гърман от Bloomberg наскоро съобщи, че бордът на директорите на Apple е получил демонстрация на устройството миналата седмица, което предполага, че то е към завършване.

Снимка: Ian Zelbo/Twitter

Виж още: Kриптовалутата Libra на Facebook може да дебютира в ограничена форма в началото на 2021 г.