2019 г. е била плодотворна за програмистите и издателите на мобилни приложения, показва нов доклад на маркетинговата компания Sensor Tower. През последните 12 месеца свалянията на мобилни приложения и игри са достигнали 114.9 милиарда, което е увеличение с 9.1 процента спрямо 2018 г. 84.3 милиарда от тях са реализирани през Google Play, а 30.6 са станали през Арр Store.
Обичайните заподозрени WhatsApp, Facebook, Messenger и Instagram продължават да държат 4 от 5 места в топ 5, но този път набиращото популярност приложение TikTok е достигнало второ място от четвърто през 2018 г. благодарение на многобройно сваляния в Индия, САЩ и Бразилия. Огромната част от приходите на TikTok идват от Китай, където приложението предлага микротранзакции.
В ключовия период между 1 октомври и 31 декември 2019 г. най-сваляната игра е Call of Duty Mobile, която за Android e свалена 180 милиона пъти. Поглеждайки към устройствата на Apple, Call of Duty Mobile отново е най-сваляната мобилна игра, докато на второ място е Mario Kart Tour, макар и с 1/3 по-малко сваляния.
Въпреки че бе пуснато едва на 12 ноември, стрийминг приложението Disney+ бързо стана най-сваляното приложение в САЩ за Q4 с 31 милиона сваляния.
Виж още: Изтекли снимки на Samsung Galaxy S11/S20 Plus показват флагмана